گروه بورس- شرکت ایران‌تایر از فروش محصولات خود طی شش ماه نخست امسال مبلغ 377میلیارد و 277میلیون ریال درآمد کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «پتایر» فروش امسال را مبلغ ۷۳۰میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است که در نیمه نخست امسال ۵۲درصد از این پیش‌بینی را پوشش داد.
این شرکت در دوه منتهی به پایان تابستان امسال پیش‌بینی درآمد هر سهم را توانست با 85درصد پوشش محقق کند. «پتایر» درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند‌ماه امسال با سرمایه 79میلیارد و 211میلیون ریال، مبلغ 764ریال برای اولین بار به بازار سهام اعلام کرده است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۵ را در تاریخ‌های ۱۰/۳/۸۵ و ۱۲/۴/۸۵ مبلغ ۱۹۶ریال و در تاریخ ۲۵/۴/۸۵ مبلغ ۴۳۶ریال و در تاریخ ۱۵/۷/۸۵ مبلغ ۷۶۴ریال (که به بازار انعکاس نیافت) اعلام کرده بود، دلیل تعدیل را افزایش درآمدهای متفرقه ناشی از فروش ملک مجموعه ورزشی ایران تایر، رشد نرخ فروش بیش از رشد قیمت تمام شده و افزایش مقدار فروش و همچنین کنترل و کاهش هزینه‌های مالی در اثر پرداخت اقساط معوقه اعلام کرده است. پیش‌بینی عملکرد «پتایر» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند‌ماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۴۵درصد افزایش نشان می‌دهد.