گروه بورس- شرکت سیمان هرمزگان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان آبان‌ماه سال 86 را با سرمایه 135میلیارد و 500میلیون ریال مبلغ دو هزار و 146ریال اعلام کرده است.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت سیمان هرمزگان فروش سال مالی یاد شده را مبلغ ۶۶۷میلیارد و ۵۴۴میلیون ریال در نظر گرفته است.
این در حالی است که «سهرمز» فروش سال مالی گذشته را مبلغ 622میلیارد و 673میلیون ریال پیش‌بینی کرده بود.در این باره سهرمز با رشد هفت‌درصدی پیش‌بینی فروش در سال مالی جاری مواجه است.
این شرکت در دوره نه ماه منتهی به پایان مردادماه امسال از فروش محصولات خود مبلغ ۴۷۶میلیارد و ۲۲میلیون ریال درآمد کسب کرد.
در همین دوره 78درصد سود سالانه برای سال مالی منتهی به پایان آبان ماه 85 را محقق کرد.
شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی منتهی به پایان آبان ماه سال ۸۶ مبلغ ۱۷۴میلیارد و ۳۶۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ یک‌هزار و ۲۸۷ ریال) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد «سهرمز» برای سال مالی منتهی به پایان آبان ماه سال 86 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته 10درصد افزایش، سود عملیاتی 6درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 8درصد افزایش داشته است.
شرکت دلایل تغییرات را افزایش نرخ فروش به میزان ۱۰درصد از فروردین ماه ۱۳۸۶ و افزایش بهای تمام شده ناشی از افزایش هزینه حقوق و دستمزد به میزان ۱۵درصد و مواد مصرفی و سایر هزینه‌ها به میزان ۱۰درصد اعلام کرده است.
براساس این گزارش با توجه به اینکه محل کارخانه در منطقه محروم واقع است، مطابق مفاد ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم از تاریخ صدور پروانه بهره‌برداری (04/09/81) به مدت 10 سال از پرداخت مالیات معاف است.