گروه بورس - رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز در پایان معاملات هفته با رشد ۶ واحدی مواجه شد. در بازار دیروز جمع‌آوری برخی از صف‌های فروش از جمله توسعه معادن روی موجب منفی شدن شاخص به میزان ۳ واحد در ۵ دقیقه اول بازار شد اما رشد قیمت سهام توسعه معادن روی و همچنین تشکیل صف‌های خرید برای دو نماد پتروشیمی اراک و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات موجب تاثیر مجموع ۷۲/۷ واحدی این دو نماد شد که این مساله در کنار تاثیر یک واحدی تشکیل صف خرید برای نماد تراکتورسازی ایران باعث رشد ۱/۱۰ واحدی شاخص کل در ساعت ۹ و ۴۹ دقیقه شد.

در ساعت ۱۰ و ۲۷ دقیقه بازار شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۹۲/۶میلیون سهمی محورسازان ایران‌خودرو در نرخ یک هزار و ۵۵۲ ریال بود.

با رشد قیمتی نماد باما با تاثیر ۲ واحد و عرضه محدود سرمایه‌گذاری ساختمان با تاثیر یک واحد و به‌رغم آغاز جمع‌آوری پتروشیمی خارک شاخص در ساعت ۱۰ و ۳۳ دقیقه با رشد ۷/۱۲ واحدی مواجه شد.تکمیل روند جمع‌آوری سهام پتروشیمی خارک موجب شد تاثیر منفی ۱۰ واحدی این نماد در بازار ثبت شود.

با این افت، رشد شاخص به ۶۶/۳ واحد کاهش یافت. عرضه سنگین سهام کالسیمین به تعداد صف خرید ۳/۲میلیون سهمی این نماد موجب شد شاخص با ۷/۳ واحد تاثیر مثبت این نماد در پایان وقت معاملات به ۶ واحد رشد برسد که با این رشد شاخص در پایان هفته کاری توانست روزی مثبت را در کارنامه خود ثبت کند.