گروه بورس- ارزش بازار پایان‌دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وساخت» ماه گذشته در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره از ۱۱۷درصد افزایش برخوردار بود. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران طی آذرماه در ۱۱شرکت بورسی با ۳۵۵میلیارد و ۴۹۱میلیون ریال بهای تمام شده سرمایه‌گذاری کرده است. صورت وضعیت پرتفوی «وساخت» در این مدت شامل ۴۶درصد گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات، ۵۳درصد گروه واسطه‌گری‌های مالی و یک‌درصد سایر موارد بود.

به این ترتیب ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری در سهام «وساخت» طی ماه گذشته با ۱۲میلیارد و ۷۳۸میلیون ریال افزایش به مبلغ ۷۷۰میلیارد و ۳۳۰میلیون ریال رسید. همچنین «وساخت» ماه گذشته در ۳۲شرکت غیربورسی سرمایه‌گذاری کرده بود که بهای تمام شده ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم براساس آخرین سرمایه شرکت ۸۷۶ ریال بود. سهام غیربورسی «وساخت» در پایان آذرماه با ۴۹۹میلیون ریال افزایش به ۶۲۳میلیارد و ۸۳ میلیون ریال رسید. سرمایه‌گذاری ساختمان ایران ماه گذشته با تحصیل سهام شرکت‌های بانک اقتصاد نوین، عمران و توسعه فارس و بیمه نوین مبلغ ۲۰۱میلیارد و ۵۰۲میلیون ریال به ارزش کل بازار پرتفوی خود افزود. بهای تمام شده سهام مزبور بالغ بر یک‌میلیارد و ۵۹۹میلیون ریال بود.

این در حالی است که «وساخت» در واگذاری مبلغ ۵۱میلیون ریال از سهام مجتمع توریستی رفاهی آبادگران ایران مبلغ یک‌میلیون ریال زیان کرد.