گروه بورس- داروسازی کوثر در 9ماه ابتدای امسال 88درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را پوشش داد. به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 85 را با سرمایه 90میلیارد ریال مبلغ 562ریال خالص پیش‌بینی کرده است که در 9ماه ابتدای سال توانست 495ریال آن را تحقق بخشد.

این رقم در تاریخ ۲۴مهر ماه ۸۵ مبلغ ۵۱۰ریال اعلام شده بود که شرکت دلایل تعدیل فعلی را عمدتا افزایش تولید و فروش محصولات با حاشیه سود بیشتر، استفاده از ۵۰درصد معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه، احتساب ذخیره برای مواداولیه و کالای ساخته شده نایاب، افزایش خرید داخلی مواداولیه و تمهیدات انجام گرفته در راستای افزایش مهلت بازپرداخت بهای خرید مزبور اعلام کرده است.
پیش‌بینی عملکرد سال 85 شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب از 33درصد افزایش فروش، 24درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، 83درصد افزایش سود عملیاتی و 60درصد افزایش سود پس از کسر مالیات همراه است.
هیات‌مدیره شرکت تصمیم دارد، سود قابل تقسیم سال ۸۵ بین صاحبان سهام را مبلغ ۵۵۰ریال خالص برای هر سهم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
بنابراین گزارش شرکت طرح تولید سفالسپورین‌های خوراکی با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ 30میلیارد ریال را در دست اجرا دارد.
بر این طرح تاکنون ۲۳میلیارد و ۴۹۲میلیون ریال هزینه صورت گرفته و با ۸۸درصد پیشرفت در کار امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
این شرکت همچنین طرح توسعه ضلع غربی کارخانه با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ 12میلیارد ریال را نیز در دست اجرا دارد. برای این طرح که سال 86 به بهره‌برداری می‌رسد تاکنون 9میلیارد و 165میلیون ریال هزینه شده است.
شرکت در تاریخ ۲۴مهر ماه ۸۵ تاریخ بهره‌برداری از طرح توسعه ضلع غربی کارخانه را سال ۸۵ اعلام کرده بود.