تحقق ۹۳درصد از سود «تکنو»

گفته‌های بازار- درباره تکنوتار گفته می‌شود که این شرکت با اجرای طرح‌ها و قرادادهای جدید، به پیش‌بینی سود خود دست یافته است.

شنیده‌های ما- از درون شرکت خبر می‌رسد که تکنوتار ۹۳درصد ازپیش‌بینی‌های خود را محقق

کرده است. واگذاری رسمی عملیات بازار به شرکت بورس

گروه بورس - علیرضا باغانی: از بازار خبر می‌رسد که از دیروز عملیات اجرایی بازار به شرکت بورس واگذار شده است. با این حساب سازمان بورس دیگر دخالتی در عملیات بازار شامل بازگشایی و توقف نمادها، حجم مبنا و درصد نوسان نخواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود با سپردن کلیه امور عملیات اجرایی بازار به شرکت سهامی بورس، تحولات جدیدی در رویه بازار به‌‌ویژه سیاست به‌‌کار بردن حجم مبنا اتفاق بیافتد.

در بازار روز شنبه حجم معاملات به شدت کاهش یافت و تنها شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات عنوان نقدشوند‌ه‌ترین سهام را با معامله بالای یک میلیون سهمی شاهد بود.روز گذشته بازار دو عرضه عمده هم داشت.سازمان خصوصی‌سازی ۷۲/۶درصد از سهام شرکت لاستیک البرز را در تابلوی غیر رسمی عرضه کرد.

‌سازمان خصوصی‌‌سازی به وکالت از شرکت‌های هزاره جدید تجارت و سحر خیزان تجارت نوین به ترتیب دو میلیون و ۱۵۴هزار و ۳۴۷ سهم و دو میلیون و ۱۵۴هزار و ۳۴۶ سهم را با قیمت پایه هزار و ۱۳۳ ریال و با شرایط واگذاری یکجا و نقد عرضه نمود.

همچنین شرکت نفت طاهرین ۰۹/۱درصد از سهام بانک پارسیان را امروز در تالار اصلی بورس به‌ منظور فروش عرضه می‌کند.

سازمان بورس اعلام کرده که این شرکت در نظر دارد ۵۴میلیون و ۷۸۴هزار و ۱۰۵ معادل ۱/۱درصد از کل ۵میلیارد سهم «وپارس» را به قیمت هر سهم ۱۸۰ تومان در بورس عرضه کند.

این عرضه توسط کارگزاری رشد پایدار به صورت یکجا و نقد و در نماد معاملاتی «ژعمده» انجام خواهد شد.

سهام بانک پارسیان این روزها دارای طولانی‌ترین صف خرید در نماد است، به طوری که بیش از ۲۹میلیون سهم در ۲هزار و ۹۷۷ تقاضا جهت خرید سهام این بانک تشکیل شده است.

همچنین امروز قرار است بخشی از سهام شرکت نساجی قائمشهر امروز به صورت عمده در تابلوی غیررسمی عرضه شود.سازمان خصوصی‌سازی دوازده‌میلیون و ۴۵‌هزار و ۷۸۹ سهم معادل ۸۸/۶درصد از کل سهام این شرکت را به طور یکجا و نقد یا طبق شرایط اعلامی واگذار می‌کند.قیمت پایه هر سهم ۱۹۰ریال و مجموع سهام منتشر شده، این شرکت ۱۷۴‌میلیون و ۹۷۰‌هزار و ۲۴۳ سهم اعلام

شده است.

از سویی دیگر سیمان فارس و خوزستان نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد : یازدهم بهمن آخرین مهلت پذیره‌نویسی و واریز وجوه برای استفاده از حق تقدم سهامداران یا حق تقدم های خریداری شده در بورس است.

شرکت در این اطلاعیه تاکید کرده است: این مهلت که برای استفاده از حق تقدم متعلق به سهامداران این شرکت و حق تقدم خریداری شده در‌سازمان بورس تعیین شده است، تمدید نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تا تاریخ ۳ بهمن مبلغ عمده‌ای از ارزش اسمی حق تقدم معامله شده در‌ سازمان بورس را خریداران و کارگزاران به حساب اعلام شده شرکت واریز نکرده‌اند،‌ برای جلوگیری از تضییع حقوق خریداران حق تقدم،‌خواهان اقدام کارگزاران و خریداران درباره واریز مبلغ اسمی حق تقدم تا یازدهم بهمن شده است.