گروه بورس- معادن منگنز ایران دلایل کاهش 50ریال پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با 25میلیارد و 300میلیون ریال سرمایه، به طور خالص مبلغ 828ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که «کمنگنز» در آبان‌ماه پیش‌بینی درآمد هر سهم را ۸۷۸ریال اعلام کرده بود که دلایل تغییر را ناشی از کاهش حجم فروش، افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش هزینه هر تن منگنز با توجه به کاهش حجم تولید، کاهش هزینه‌های حمل، افزایش درآمد سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به فروش سهم زغال‌سنگ نگین طبس و افزایش درآمدهای متفرقه بابت سود حاصل از فروش یک واحد آپارتمان در اصفهان است. ضمنا شرکت اعلام کرده است که پیش‌بینی کاهش تولید به میزان ۲۵هزار تن و موجودی پایان دوره به میزان ۴/۲۶تن عمدتا بابت فعالیت در ترازهای ۱۰۰ و ۱۴۰ متری به خاطر نصب تجهیزات در تراز ۲۴۰ متری است.
پیش‌بینی عملکرد معادن منگنز برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 10درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 7درصد افزایش، سود عملیاتی 40درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 4درصد کاهش نشان می‌دهد.
مبلغ ۹۱۱۰میلیون ریال (مبلغ ۳۶۰ریال به ازای هر سهم) معادل ۴۳درصد از کل سود خالص سال مالی ۸۵ بابت درآمد سرمایه‌گذاری‌ها در نظر گرفته شده و پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال ۸۵ به مبلغ ۵۸۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۲۹ریال) معادل ۲۸درصد از کل سود نیز عمدتا بابت سود سپرده‌های بانکی، فروش دارایی‌های غیر مولد و سود حاصل از فروش یک واحد آپارتمان است.
هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ 10میلیارد و 120میلیون ریال (به ازای هر سهم 400ریال) را به عنوان سود قابل تقسیم سال 1385 بین صاحبان سهام و مبلغ 5500میلیون ریال را به عنوان اندوخته طرح و توسعه به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
«کمنگنز» طرح توسعه چاه شماره دو تراز ۲۹۰ متری با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و با هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۶میلیارد و ۱۳۳میلیون ریال را با ۲۵درصد پیشرفت کار در دست اجرا دارد که در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.