ایسنا - به گفته مدیر واگذاری سازمان خصوصی‌سازی، هفته گذشته سهام چهار شرکت دولتی با ۲۳۹‌۳‌میلیون ریال بیشتر از قیمت پایه به بخش خصوصی واگذار شد. ابراهیم سلیمانی خوشرو، مدیر واگذاری سازمان خصوصی‌سازی، از برگزاری مزایده چهار شرکت دولتی در روز چهارشنبه گذشته

(۴ بهمن‌ماه) خبر داد و افزود: آگهی واگذاری این چهار شرکت دولتی در ماه گذشته در جراید کثیرالانتشار درج شده بود که با ۲۳۹‌۳‌میلیون ریال بیشتر از قیمت پایه به غیر دولتی‌ها واگذار شد.

او گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واگذاری ۶/۵‌درصد از سهام شرکت شیشه‌سازی مینا معادل یک‌ میلیون و ۴۱۴‌هزار و ۶۷۷سهم به ارزش پیشنهادی ۲‌میلیارد و ۲۳۹‌میلیون ریال، ۱۶/۶۱‌درصد از سهام شرکت روکش چوبی معادل ۳‌میلیون و ۵۱۱‌هزار و ۵۱۰‌سهم به ارزش پیشنهادی ۱۰‌میلیارد و ۹۸۴‌میلیون ریال، ۰۱/۰‌درصد از سهام شرکت ریسندگی اصفهان معادل ۱۵۴‌سهم به ارزش پیشنهادی ۳۰‌هزار و ۸۰۰ ریال و ۷۹/۶۰‌درصد از سهام شرکت توسعه منابع آب خاورمیانه معادل ۷۹/۶۰‌سهم به ارزش پیشنهادی ۲۰‌میلیون ریال به صورت مزایده آگهی شده بود که این شرکت‌ها به ترتیب ۲‌میلیارد و ۸۸۰‌ میلیون ریال، ۱۳‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال، ۵۰۰‌هزار ریال و ۱۰۲‌میلیون ریال توسط خریداران بخش خصوصی تصاحب شد.

خوشرو گفت: طبق آگهی روزنامه خریدار ۱۰ روز کاری فرصت دارد که ۴۰‌درصد از خرید سهام را به صورت نقد و ۶۰‌درصد الباقی را ظرف چهار سال یعنی در قالب ۱۲ قسط سه ماهه به سازمان خصوصی‌سازی ارائه دهد.

خوشرو در ادامه درباره به فروش نرفتن ۳۶۷‌میلیون سهام شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین‌ سهم گفت: این تعداد ‌سهم معادل ۱۰۰‌درصد ‌سهم شرکت مذکور از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که پاکتی برای شرکت در مزایده آن از طرف خریداران به این سازمان ارسال نشد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد رقابت سالم با در نظر گرفتن منافع دولت و بخش خصوصی کار‌ها را دنبال کنیم.