گروه بورس- سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی ماه گذشته با واگذاری سهام پتروشیمی غدیر مبلغ ۱۰۸میلیارد و ۷۴۳میلیون ریال سود کسب کرد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، مبلغ واگذاری سهام مزبور «وپترو» بالغ بر ۲۴۴میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال و بهای تمام شده آن ۱۳۶میلیارد و ۵۶میلیون ریال بود. همچنین سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی طی دی ماه امسال با تحصیل ۱۲میلیارد و ۶۱۵میلیون ریال سهام جدید مبلغ ۱۲میلیارد و ۳۸۹میلیون ریال به ارزش بازار کل پرتفوی خود افزود. صورت وضعیت پرتفوی «وپترو» در ماه گذشته شامل ۱۱درصد گروه انبوه‌سازی املاک و مستغلات، ۳۴درصد گروه سرمایه‌گذاری‌ها، ۱۴درصد گروه لاستیک و پلاستیک، ۳۵درصد گروه محصولات شیمیایی و ۱۷درصد سایر موارد بود. «وپترو» در دوره گزارش شده در ۱۹شرکت بورسی با ۸۹۸میلیارد و ۴۶۴میلیون ریال بهای تمام شده سرمایه‌گذاری کرد.

ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وپترو» طی ماه گذشته در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۳ درصد کاهش داشت. به این ترتیب ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌‌های این شرکت در پایان دی ماه با ۲۲میلیارد و ۷۶۹میلیون ریال افزایش

به ۸۷۳ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال رسید.

همچنین «وپترو» سهام ۳۰شرکت غیربورسی را نیز طی دی ماه در پرتفوی خود داشت. بهای تمام‌شده سهام این شرکت‌های غیربورسی بالغ بر یک‌هزار و ۵۱۳میلیارد و ۸۲۶میلیون ریال بود که با ۱۳۶میلیارد و ۵۶میلیون ریال کاهش در پایان دی ماه مواجه شد.