گروه بورس - پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال مهندسی فیروزا در مقایسه با سال مالی قبل از ۲۶درصد کاهش برخوردار است. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۱۲میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۷۸ ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «تفیرو» برای سال مالی۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به‌ترتیب فروش ۷درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸درصد کاهش و سود عملیاتی ۷درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۵ را در تاریخ اول مرداد و ۸ مهرماه مبلغ ۷۷۵ ریال و در تاریخ ۲۶ آذرماه مبلغ ۶۷۸ ریال اعلام کرده بود.

شرکت در رابطه با درصد پوشش پیش‌بینی طی عملکرد واقعی ۹ ماه اعلام کرده است، با توجه به رویه شناسایی درآمد شرکت به‌رغم اینکه در ۹ ماه ۵۰درصد از بودجه محقق شده است، ولی روند تحویل پروژه‌ها به‌نحوی است که فروش پیش‌بینی شده، قابل دستیابی خواهد بود.

شرکت اعلام کرده است که پیش‌بینی خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه برای سال مالی ۸۵ به‌مبلغ (۱۰۰۰)میلیون ریال، عمدتا مربوط به شناسایی زیان تسعیر ارز بوده است.

مهندسی فیروزا طرح انتقال کارخانه را با برآورد سرمایه‌گذاری به‌مبلغ ۷۰میلیارد ریال در دست اجرا دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ دو میلیارد و ۲۳میلیون ریال هزینه کرده و طرح در مراحل اولیه خود است. قابل ذکر است که زمین محل اجرای طرح در اتوبان کرج - قزوین روبه‌روی نیروگاه شهید رجایی خریداری و مجوز ساخت آن اخذ شده است. ادامه مراحل اجرایی طرح منوط به اخذ تسهیلات بانکی است که در این خصوص شرکت در حال مذاکره می‌باشد. مدت زمان اجرای طرح از تاریخ آغاز عملیات اجرایی حدودا ۲ سال برآورد شده است و اثرات اجرای طرح بر روی سود در مرحله اول، استفاده از معافیت ناشی از انتقال کارخانه به خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران خواهد بود.

هیات‌مدیره «تفیرو» شرکت برنامه و پیشنهاد افزایش سرمایه از محل اندوخته توسعه و تکمیل به مبلغ ۶میلیارد ریال و سود انباشته به مبلغ ۶میلیارد ریال جمعا به مبلغ ۱۲میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد سرمایه فعلی) را در دستور کار دارد.هیات‌مدیره مهندسی فیروزا در نظر دارد معادل ۵۰درصد از سود خالص سال ۸۵ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بنابراین گزارش درآمد حاصل از فروش مهندسی فیروزا تا پایان آذرماه امسال بالغ بر ۶۱میلیارد و ۲۸۶میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴درصد کاهش داشت.این مبلغ معادل ۵۰درصد از بودجه این شرکت را محقق کرده است و «تفیرو» پیش‌بینی کرد تا پایان امسال مبلغ ۱۲۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کند.