گروه بورس - شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته تحت تاثیر افت نمادهای عمده بازار و همچنین بازگشایی ۶ نماد با افت ۸۹/۴۱ واحدی مواجه شد. در بازار دیروز افت بهای سهام ملی مس با تاثیر منفی ۸۵/۴ واحد و معامله سهام کالسیمین در درصد منفی با تاثیر منفی ۷۶/۱ واحد و جمع‌آوری اولیه بخشی از صف فروش بانک پارسیان با تاثیر ۲۳/۱ واحد موجب شد تا در مقابل تاثیر مثبت رشد اولیه بهای سهام فولاد مبارکه به میزان ۵/۳ واحد، شاخص چاره‌ای جز افت در پیش خود نبیند و در ساعت ۹ و ۵۱ دقیقه شاخص ۷۹/۵ واحد افت را شاهد باشد.

در ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه نماد توس‌گستر آغاز یک سری معاملاتی بلوکی را تجربه کرد نماد توس‌گستر در مدت

۱۷ دقیقه دادوستد ۴ بلوک به ترتیب ۹۹۰هزار سهم، ۱۸۸هزار، ۲۰۰هزار و ۱۰۱هزار رقمی را از نرخ ۳هزار و ۱۰۰ تا ۳هزار و ۱۳۰ ریال را تجربه کرد. در ساعت ۱۰ و ۲۶ دقیقه نیز نماد توسعه صنایع بهشهر شاهد دادوستد یک بلوک ۸۳/۲میلیون سهمی بود. با توجه به کاهش حجم مبنای نمادهای ملی مس، فولاد و بانک پارسیان معاملات ضعیف این نمادها زمینه ساز افت شدیدتر شاخص را فراهم آورد.

ملی مس با جمع‌آوری صف فروش تاثیرل منفی

۴۱ /۱۳ واحد و بانک پارسیان ۷۲/۱ واحد تاثیر منفی را به همراه آورد تا شاخص در ساعت ۱۰ و ۵۹ دقیقه ۹۲/۹ تا واحد افت کند.

در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه نماد سرمایه‌گذاری معادن و فلزات دادوستد یک بلوک یک میلیون سهمی را در نرخ ۳هزار و

۷۱۰ ریال تجربه کرد. در ساعت ۱۱ و ۳۴ دقیقه نماد سرمایه‌گذاری نفت دادوستد یک بلوک ۴۳۰هزار سهمی را در نرخ یک هزار و ۹۳۳ ریال تجربه کرد. بازگشایی ۶نماد در یک ساعت و نیم پایانی بازار موجب شد افت شاخص بیشتر شود.

بازگشایی نماد چرخشگر با تاثیر منفی ۳/۴واحد، ریخته‌گری تراکتور با تاثیر منفی ۴۷/۱ واحد نسوزآذر با تاثیر منفی ۸۶/۰واحد و سرمایه‌گذاری پتروشیمی با تاثیر منفی ۵۷/۸واحد موجب شد تا در کنار تاثیر منفی ۱۶/۱واحدی افت قیمت فولاد مبارکه، تاثیر منفی ۲۷/۱واحدی و افزایش تاثیر منفی ۴۷/۲واحدی نماد بانک پارسیان موجب شد شاخص در پایان معاملات دیروز معادل ۸۹/۴۱واحد افت را تجربه کند تا شاخص بیش از پیش به سوی مرز روانی ۹هزار واحد نزدیک شود.