گروه بورس - رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته شاهد تاثیر مثبت نماد ملی مس بود و با اتکا به این نماد از ثبت افت شاخص نجات یافت.

در بازار دیروز شاخص آغازی منفی داشت. افت قیمت فولاد مبارکه با تاثیر منفی ۵۵/۱ واحد به همراه خرید بخشی اندک از صف فروش ۲۱میلیونی توسعه معادن روی با تاثیر منفی ۵۱/۰ واحد موجب شد شاخص در ابتدای بازار دیروز ۲۱ واحد افت را تجربه کند. در ساعت ۹ و ۵۳ دقیقه نماد داروسازی سبحان جابه‌جایی یک بلوک ۷۷۲هزار سهمی را در نرخ ۴هزار و ۳۳۷ ریال تجربه کرد. ۲ دقیقه بعد نماد دارویی رازک دادوستد یک بلوک ۲۰۰هزار سهمی را در نرخ ۱۱هزار و ۸۰۷ریال تجربه کرد. با عرضه محدود سهام ۲ نماد گل‌گهر و چادرملو شاخص اندکی در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه مثبت شد.

چادرملو با تاثیر مثبت ۹۵/۲ واحد و گل‌گهر با تاثیر مثبت ۰۷/۳ واحد موجب شدند تا به‌رغم تاثیر منفی اولیه ۶۹/۰ واحدی سایپا و افزایش تاثیر منفی نماد فولاد مبارکه به ۹۴/۱ واحد شاخص، ۷/۲ واحد رشد را شاهد باشد.

در ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه بازار سهام دادوستد یک بلوک ۱۳۶هزار سهمی را در نرخ یک هزار و ۶۲۷ ریال تجربه کرد. در ساعت ۱۱ و ۲۷ دقیقه، ۵۸۵هزار سهم سیمان دورود در نرخ ۱۱هزار و ۵۰۰ ریال دادوستد شد. ۲ دقیقه بعد نماد سایپا جابه‌جایی یک بلوک ۵۴/۲میلیون سهمی را در نرخ ۲هزار و ۵۷۸ریال تجربه کرد.

با افزایش تاثیر منفی نماد سایپا به ۴۵/۳ واحد و افزایش تاثیر منفی نماد توسعه معادن روی به ۰۴/۱ واحد و به‌رغم افزایش تاثیر منفی، نماد گل‌گهر به ۵۷/۴ واحد، شاخص در آستانه پایان معاملات، شاهد افت ۹/۰ واحدی بود.

اما عرضه ۳/۱میلیون سهم ملی مس با تاثیر مثبت ۴۱/۸ واحدی موجب شد شاخص سرانجام با ۹۲/۶ واحد رشد روز کاری را به پایان برساند تا دومین هفته کاری را با ۷۱ واحد رشد به پایان برساند و بازار شرایط مناسب‌تری را تجربه کند.