گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند ۴۳درصد از سبد سهام خود را به گروه مواد و محصولات شیمیایی اختصاص داده است.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، ارزش بازار گروه مواد و محصولات شیمیایی در پایان دوره یک ماه منتهی به پایان خردادماه ۸۶ در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره معادل ۵/۲۱درصد کاهش نشان می‌دهد. این در حالی است که در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، ارزش بازار این گروه نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره برابر ۹۹۰درصد رشد داشت.

این نسبت در گروه ساخت رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی برابر ۸/۲۰۷درصد رشد را تجربه کرد.

از سویی ارزش بازار گروه فلزات اساسی در مقایسه با بهای تمام شده معادل ۴/۶۶درصد افزایش داشت.

مطابق صورت ریز معاملات سهام «وآتی»، این شرکت طی خرداد‌ماه بخشی از سهام ۵ شرکت را به بهای تمام شده ۸۴۹میلیون ریال واگذار کرد. سود حاصل از این واگذاری معادل ۱۴۳میلیون ریال بود. سهام به فروش رفته شامل ایران ارقام، سرمایه‌گذاری شاهد، توس‌گستر، صدرا و نوسازی ساختمان تهران بود.

درصد مالکیت این تعداد سهام واگذار شده کمتر از یک درصد عنوان شده است.

از طرفی در همین دوره سهام ۱۵ شرکت با بهای تمام شده به میزان ۸میلیارد و ۴۹۱میلیون ریال را خریداری کرد.

ارزش بازار این ۱۵ شرکت معادل شش میلیارد و ۲۳میلیون ریال اعلام شده است. در سبد سهام بورسی خرداد ماه این شرکت، صنایع شیمیایی ایران، لیزینگ صنعت و معدن، کارخانجات مخابراتی و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن حضور داشتند. سهام لاستیک پارس، آپادانا سرام، ریسندگی و بافندگی فومنات، صنایع نخ خمین، سیمان ساروج، ریسندگی پوشش، صنایع پوشش ایران، حوله و بلوجین پوشش و مخمل پوشش نیز در سبد سهام غیربورسی «وآتی» جای داشتند.