گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن طی خردادماه مبلغ یک‌میلیارد و ۹۲۵میلیون ریال به پرتفوی خود افزود. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، این شرکت در ماه گذشته سهام ۵ شرکت را در سبد سهام خود به بهای تمام شده ۱۱میلیارد و ۱۱۰میلیون ریال جای داد.

از سویی «وصنعت» از واگذاری سهام سرمایه‌گذاری توسعه ملی، داروکوثر و سرمایه‌گذاری پارس آریان به مبلغ ۲۶۷میلیون ریال، معادل ۱۷۷میلیون ریال سود کسب کرد.

ارزش بازار پرتفوی «وصنعت» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره معادل ۲۰درصد افت را تجربه کرد.ارزش بازار گروه ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره یک ماه منتهی به خردادماه معادل ۱۰۲درصد افزایش داشت.

این نسبت در گروه مواد و محصولات شیمیایی نیز معادل ۱۰۲درصد رشد داشت. گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، فلزات اساسی و ساخت رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی شاهد رشد نسبت ارزش بازار گروه به بهای تمام شده بودند.

در پرتفوی «وصنعت» سهام شرکت‌های بلبرینگ ایران، کاشی حافظ، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، سیمان مازندران، سیمان سپاهان، توسعه صنایع بهشهر و سیمان فارس و خوزستان جای داشت.همچنین سهام خارج بورسی مانند سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه، حباب‌ساز، صنعتی فیروزکوه، استخراج مواد اولیه شیشه شهر صنعتی کاوه، بانک پاسارگاد، صنایع کاشان، سپیدان‌چوب، ایران الکترو موتور، توسعه گردشگری ایران و سایان کارت و.. به پرتفوی این شرکت تعلق دارد.