گروه بورس- شرکت فنرسازی خاور از فروش محصولات خود در سه ماه نخست سال‌جاری بیش از ۲۷میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، این شرکت فروش امسال خود را مبلغ ۱۶۸میلیارد و ۶۶۷میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.«خفنر» پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال خود را مبلغ ۱۷۳ریال پیش‌بینی کرده است که نسبت به رقم سال مالی قبل یک‌هزار و ۸۲۲درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت اعلام کرده است که خالص درآمد (هزینه) متفرقه پیش‌بینی شده برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۶میلیارد ریال (معادل ۵۸درصد سود خالص و ۱۰۰ریال به ازای هر سهم) بابت فروش زمین و آپارتمان‌های متعلق به فنرسازی خاور در شهر صنعتی کاوه و فروش زمین، ساختمان و ماشین‌آلات شرکت گرم فرم (فروش سهام گرم فرم) است.

پیش‌بینی عملکرد «خفنر» برای سال مالی جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ ۹۸۲۸میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلیل تغییر را افزایش حجم تولید و فروش و تغییر در ترکیب فروش محصولات شرکت، کاهش نسبت بهای تمام شده به دلیل استفاده بهینه از فرصت‌های موجود جهت تامین مواد مورد نیاز تولید وافزایش اعلام کرد.

براساس اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره در نظر دارد، ۱۰درصد از سود قابل تقسیم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.