گروه بورس - پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال سایپا با 182 ریال کاهش به طور خالص مبلغ 705 ریال اعلام شد.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سایپا درآمد هر سهم امسال را با ۹۶۵۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۰۵ ریال پیش‌بینی کرده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را با سرمایه 7هزار میلیارد ریال در 21 اسفند 85 مبلغ 887 ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تغییر را اعلام نکرده است.
به استناد مصوبات مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۴ تیر‌ماه ۸۶، اجرای افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۷هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۰هزار و ۵۰۰میلیارد ریال را از محل سود انباشته در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت و به استناد جلسه هیات‌مدیره مورخ ۲۱/۰۵/۸۶، سرمایه شرکت از مبلغ ۷هزار میلیارد ریال به مبلغ ۹۶۵۴میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش یافت.
مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ 7هزار و 334میلیارد و 437میلیون‌ریال (760 ریال به ازای هر سهم) را برای سال مالی 86 به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
با وجود ثبت افزایش سرمایه شرکت در ۲۴ مرداد ۸۶، معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ در نظر گرفته نشده است که شرکت دلایل عدم لحاظ معافیت را اعلام نکرده است. پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۳۸۵۰میلیارد ریال (۳۹۹ ریال به ازای هر سهم) معادل ۵۷درصد از کل سود خالص است. شایان ذکر است که درآمد مزبور در سال مالی ۸۵ معادل ۵۳درصد بوده است.
پیش‌بینی عملکرد سایپا برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 2درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 1درصد کاهش، سود عملیاتی 10درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 9درصد کاهش نشان می‌دهد. سایپا توانست با تحقق 159ریالی سود برای هر سهم خود طی سه ماه نخست امسال، معادل 22درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش دهد. همچنین درآمد حاصل از فروش در این مدت بالغ بر 7792میلیارد و 767میلیون ریال بود که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11درصد افزایش داشت که معادل 24درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را محقق کرده است.