گروه بورس: شرکت قند لرستان تمام پیش‌بینی‌های عملکرد سال مالی منتهی به پایان تیر ماه ۸۶ را با ۱۰۰درصد پوشش محقق کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «قلرست» درآمد هر سهم سال مالی یاد شده را با سرمایه ۲۴میلیارد ریال مبلغ یک هزار و ۲۵۴ ریال اعلام کرده بود که تمام این رقم را توانست طی سال مالی مورد گزارش به تحقق برساند. این در حالی است که ۱۷ تیر ماه امسال این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ یک هزار و ۱۳۶ ریال اعلام کرده بود که به بازار منعکس نشد.

هیات‌مدیره قند لرستان در نظر دارد حداکثر تا ۵۰درصد از سود سال جاری را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

پیش‌بینی عملکرد «قلرست» برای سال مالی منتهی به پایان تیر ماه ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته یک درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت علت تغییرات را افزایش جذب چغندر، افزایش در مقدار و نرخ تصفیه شکر خام، کاهش مقدار و نرخ فروش شکر، افزایش هزینه‌های عمومی و اداری بابت افزایش حجم کار و افزایش نرخ دستمزد و افزایش هزینه مالی با توجه به کمبود نقدینگی بابت پرداخت به چغندرکاران و تامین هزینه جبران خسارات زلزله اعلام کرده است.

این شرکت طی سال مالی یادشده بیش از ۱۶۴میلیارد ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کرد.