گروه بورس- شرکت آذریت دلایل افزایش ۳۸۵ریالی پیش‌بینی سود هر سهم امسال را اعلام کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، آذریت درآمد هر سهم امسال را با ۶میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ سه هزار و ۴۹۲ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که «ساذری» در ۱۸تیرماه امسال پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را مبلغ ۳۱۰۷ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش مقدار و نرخ فروش، افزایش نرخ مواد اولیه، کاهش هزینه‌های جذب نشده و کاهش تسهیلات دریافتی از بانک‌ها عنوان کرده است.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۹آبان ۸۵ پایان سال مالی شرکت از پایان آبان ماه به پایان اسفند ماه تغییر یافت و مقرر شد اولین دوره مالی جدید شرکت به صورت ۴ماهه، از ابتدای آذر ماه ۸۵ آغاز و اسفند ماه ۸۵ به پایان برسد.

لذا مقایسه پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند۸۶ با عملکرد واقعی دوره مالی ۴ماهه منتهی به اسفند۸۵ مناسب نیست.

بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت هیات‌مدیره آذریت در نظر دارد معادل ۷۰درصد سود خالص پس از کسر مالیات را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ پیشنهاد دهد.

آذریت در خصوص اقدامات انجام گرفته جهت حذف آزبست از چرخه تولید اعلام کرده است که این اقدامات در ۲فاز شامل جایگزینی سلولز به میزان محدود به جای آزبست و نیز حذف کامل آزبست و تغییر سیستم به نوع بدون آزبست آن، در دست بررسی است.