سنا- تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک امضا می‌شود. بیست و دومین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایه در محل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک و با حضور فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر عامل و نمایندگان این مرکز و شرکت‌های نرم‌افزاری خصوصی فعال در بازار سرمایه برگزار شد. دکتر علی عبدالهی، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیر شورای راهبری ICT بازار سرمایه درباره این تفاهم‌نامه گفت: همکاری و تعامل بازار سرمایه با این مرکز در قالب امضای تفاهم نامه میان شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و این مرکز، به ویژه در حوزه‌‌هایی مانند: ارزیابی نرم‌افزارهای صدور گواهی الکترونیکی(CA)، ارزیابی نرم‌افزارهای مجهز به زیرساخت کلید عمومی (PKE)، ارزیابی کیفیت نرم‌افزارها، تحقیقات و ارزیابی امنیت محصولات ICT و آموزش خواهد بود.

در ادامه این جلسه توانمندی‌های این مرکز از جمله آزمایشگاه‌های تخصصی ارزیابی انطباق با استانداردهای ملی و بین المللی، بازرسی و نمونه برداری، انجام مشاوره، ممیزی و آموزش در زمینه استانداردسازی محصولات و فرآیندهای کاری، آزمایشگاه ایمنی تجهیزات ICT، آموزش و تدوین پیش‌نویس استانداردهای ملی و غیره تشریح شد.

ویدا سینا، مدیر عامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک در این زمینه اظهار کرد: این مرکز با هدف ارتقا و توسعه سطح تکنولوژی ملی، زیرساخت‌ها، دانش فنی و کیفیت فرآیندها و خدمات و محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و الکترونیک و صنایع وابسته تاسیس شده است.