گروه بورس- بازار فرابورس آخرین روز کاری هفته را در شرایط متعادلی به پایان برد و هرچند حجم و ارزش کل معاملات این بازار به رقم قابل توجهی رسید، اما در نهایت شاخص این بازار تنها 2/1 واحد افزایش را تجربه کرده و به محدوده 876 واحدی رسید.
براساس این گزارش در معاملات روز گذشته ذوب‌آهن، میدکو و پالایش نفت لاوان در مجموع بیش از 4 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس گذاشتند، اما پالایشگاه نفت تهران و شیراز به همراه پتروشیمی خراسان باعث کمرنگ شدن این رشد شدند که در نهایت آیفکس با 32/0 درصد افزایش هفته را به پایان برد.
این در حالی است که حجم کل معاملات روز گذشته بسیار قابل توجه بود به طوری که در مجموع دیروز حدود ۲۴۹ میلیون برگه بهادار در میان سهامداران فرابورسی دادوستد شد و ارزش کل معاملات به بیش از یک هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال رسید.
در این بازار ذوب‌آهن اصفهان با جابه‌جایی ۵۶ میلیون سهم به ارزش ۲/۲۳۳ میلیارد ریال به عنوان پرمعامله‌ترین و باارزش‌ترین سهم شناخته شد. بانک دی نیز با مبادله ۷/۳۴ میلیون سهم معاملات پرحجمی را شاهد بود.
همچنین گروه ساختمانی نیز با رونق روبه‌رو بود به طوری که نمادهای فعال در این زمینه از جمله سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، سرمایه‌گذاری مسکن تهران هر کدام با معاملات ۲/۱۴ و ۳/۱۱ میلیون سهمی به کار خود پایان دادند.
پالایش نفت لاوان نیز از دیگر نمادهای موردتوجه بازار بود که مبادلات ۵/۱۶۳ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.
در این روز بانک حکمت، بیمه ما و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان با ۵ درصد افزایش بیشترین رشد قیمت و پالایش نفت شیراز و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود هم بیشترین کاهش قیمت را به نام خود ثبت کردند.
همچنین در بازار ETF، ۱۵۶ هزار و ۳۲۴ واحد صندوق قابل معامله کاریس به ارزش ۰۱/۲ میلیارد ریال و ۲۹ هزار و ۷۵۰ واحد صندوق قابل معامله آسام به ارزش ۳۵۶ میلیون ریال مبادله شد.
در بازار اوراق با درآمد ثابت هم شاهد دست‌به‌دست شدن ۵۰ هزار برگه اجاره چادرملو و ۳۳ هزار و ۹۸۰ برگه گواهی سپرده انصار بودیم.