گروه بنگاه‌ها- چهار پروژه ملی سپاس، آریا، چکاوک و سامانه‌های نوین همراه بانکی در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک با حضور دبیر کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مراسم بیستمین سال تاسیس شرکت خدمات انفورماتیک رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک در این مراسم که حکیمی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی و مهندس عیدی‌مراد، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و سید ابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک حضور داشتند، از سامانه پرداخت الکترونیکی سیار «سپاس» رونمایی شد. این سامانه به منظور مدیریت تراکنش‌های تلفن همراه، کیف پول الکترونیکی و سایر فناوری‌های بانکداری الکترونیکی سیار در شرکت خدمات انفورماتیک طراحی و پیاده‌سازی شده است. همچنین سامانه «آریا» که در واقع سامانه بومی‌سازی شده و جایگزین ساتنا است نیز با تکیه بر دانش فنی و متخصصان شرکت خدمات انفورماتیک و به منظور مدیریت پرداخت‌ها و وجوه بین بانکی در شرکت خدمات انفورماتیک طراحی و به اجرا درآمده است.
از دیگر سامانه‌های ملی که در این مراسم رونمایی شد سامانه «چکاوک» بود که با راه‌اندازی آن از نقل و انتقال لاشه چک در شبکه بانکی جلوگیری شده و اعمال نظارت و کنترل‌های بانک مرکزی بر روی چک‌های بین بانکی تسهیل خواهد شد و همچنین امکان مدیریت تسویه حساب بین بانک‌ها را نیز بیش از پیش برای بانک مرکزی فراهم می‌آورد. سامانه چهارم نیز به فناوری‌های نوین بانکی مربوط می‌شد که در این سامانه‌ها محصولات مبتنی بر فناوری‌های موبایل و سرویس احراز هویت با امکان تولید رمز یکبار مصرف مربوط می‌شود.