گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز تحت فشار عرضه‌های سنگین ناشی از نزدیکی شاخص به مرز روانی 90هزار واحد قرار گرفت که این امر به کاهش 145واحدی شاخص کل منجر شد. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که با توجه به رشد شاخص کل در چند روز گذشته و نزدیک شدن آن به 90هزار واحد، عرضه سهام از سوی معامله‌گران کوتاه مدت افزایش یافته و موجب شد تا برخی از نمادهای بازار با کاهش قیمت همراه شوند که این مساله به ویژه در گروه ساختمانی و پتروشیمی و نفتی به چشم می‌خورد.
در بازار دیروز معامله‌گران همچنین شاهد تقویت گروه خودرویی بودند؛ جایی که ایران خودرو و شرکتهای تابعه با شایعه قدیمی فروش سهام بانک پارسیان با صف خرید سنگین مواجه شدند. همین امر نیز گروه خودرویی را به صدر بازار کشاند.در تحولات مهم بازار دیروز معامله‌گران شاهد ابلاغ رسمی معافیت مالیاتی صادر‌کنندگان بودند؛ این مصوبه برای ارز حاصل از صادرات نیز ترتیباتی را اعلام کرده است، برهمین اساس معافیت مالیاتی صادرکنندگان و نحوه محاسبه ارز حاصل از صادرات به‌طور رسمی ابلاغ شد و این به معنای لغو پیمان سپاری ارزی نیست. چرا که در این مصوبه چهار شکل استفاده از ارز حاصل از صادرات مشخص شده است. در همین حال بحث در مورد لایحه بودجه و همچنین بحث هدفمندی یارانه‌ها دیروز نیز ادامه داشت که در مهم‌ترین خبر دکتر نوبخت از قطعی نبودن اجرای فاز دوم این طرح خبر داد.
محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که عصر دیروز در جلسه‌ کمیسیون تلفیق دولت از ارائه لایحه هدفمندی یارانه‌ها منصرف شده و قرار است به صورت یک تبصره آن را در لایحه اعمال کند، اظهار کرد: ایده‌آل دولت این است که اجرای هدفمندی یارانه‌ها به صورت یک لایحه جامع تقدیم مجلس شود، اما چون نمایندگان مجلس اصرار دارند، این بحث در لایحه بودجه ۹۳ به صورت یک تبصره پیشنهاد شود، تلاش می‌کنیم هدفمندی را در قالب یک تبصره در خلال رسیدگی کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه به صورت یک الحاق پیشنهاد دهیم. در بازار دیروز در تحولات درون بازاری عرضه بلوک ۵۰درصد به‌علاوه یک سهم لاوان بدون خریدار باقی ماند تا به صورت اتوماتیک این نماد به پرتفوی تامین اجتماعی اضافه شود. همچنین دیروز هیات پذیرش با پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت و شرکت گروه صنعتی پاکشو موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش بورس تهران ضمن بیان مطلب فوق افزود: در جلسه هیات پذیرش مورخ ۱۵ دی‌ماه ۹۲، تقاضای پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت مورد بررسی قرار گرفت. پذیرش این شرکت که در حال ثبت سرمایه یک هزار میلیارد ریال نزد اداره ثبت شرکت‌ها و متعلق به گروه مالی ملت است مورد موافقت هیات پذیرش قرار گرفت و به این ترتیب شرکت با تعهد به عرضه ۲۰ درصد از سهام در روز عرضه اولیه، در فهرست نرخ‌های تابلو فرعی بازار اول پذیرفته شد. مدیر پذیرش بورس تهران درخصوص پذیرش گروه صنعتی پاکشو گفت: پاکشو نیز پس از شور و بررسی اعضای هیات‌ پذیرش در بازار دوم پذیرفته شده و همانند شرکت قبلی ضمن عمل به موارد مدنظر هیات پذیرش، با انتشار اطلاعات در سامانه کدال و درج در فهرست نرخ‌ها، زمینه عرضه سهام آن فراهم خواهد شد.
در گروه فلزی دیروز اعلام شد که صادرات شمش و محصولات فولادی آزاد شده است. دیروز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صادرات شمش و محصولات فولادی بدون محدودیت، میزان و نوع محصول تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۳ آزاد شد.
در مجموع بازار دیروز بازاری با افت شاخص بود که در آن شاخص با ۱۶/۰درصد کاهش به ۸۹هزار و ۳۵۵واحد رسید. ارزش معاملات نیز در بورس و فرابورس به ۶۲۵میلیارد تومان رسید.