گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، با اشاره به میزان فروش سال گذشته این شرکت که 11 هزار میلیارد ریال بوده است، گفت: تاکنون بیش از 12 هزار و 500 میلیارد ریال فروش محصول داشته‌ایم و حدود 250 میلیارد تومان سود خالص محقق شده است.

محمدرضا موثقی نیا که در مراسم معارفه ورود شرکت نفت سپاهان به بورس و در حضور فعالان بازار سرمایه سخن می‌گفت، اظهار کرد: با پیش‌بینی اولیه فروش ۱۶ هزار میلیارد ریالی این شرکت در سال جاری به مبلغ ۳۲۳ میلیارد تومان سود خالص دست خواهیم یافت و سود پیش‌بینی شده برای هر سهم بین ۳۰۵ تا ۳۰۶ تومان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه ثبت شده شرکت ۱۰۵۰ میلیارد ریال است، گفت: سالانه افزون بر ۶۰۰ هزار تن انواع روغن‌ها، روانکار‌های خودرویی (اعم از بنزینی و دیزلی) و انواع روانکارهای صنعتی در این شرکت تولید و عرضه می‌شود.
موثقی نیا با بیان اینکه هم‌اکنون افزون بر ۷۰ درصد تولیدات نفت سپاهان صادر می‌شود، تصریح کرد: مصرف کلی روانکارها در سال ۲۰۱۲ به میزان ۲/۳۹ میلیون تن بوده است و پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۷ این رقم به افزون بر ۹/۴۳ میلیون تن برسد.
وی بیشترین سهم تقاضای روانکارها در کشورهای مختلف جهان را به ترتیب شامل آمریکا، چین، هند، ژاپن، روسیه، بازار خاورمیانه، آفریقا و برزیل دانست و گفت: سه کشور اول برای این رده‌بندی در خاورمیانه به ترتیب شامل ایران، عربستان و عراق است.
موثقی‌نیا با توجه به اینکه طی ۹ ماهه امسال موفق به تولید افزون بر ۴۸۳ هزار تن انواع محصول شده‌ایم، تولید این شرکت در مدت مشابه را ۳۷۴ هزار تن دانست و از تحقق ۷۸ درصدی بودجه پیش‌بینی شده در سال ۹۲ خبر داد.
وی همچنین از تحقق ۲۵۰ میلیارد تومان سود خالص در عملکرد ۹ ماهه شرکت نفت سپاهان خبر داد و مهم‌ترین پروژه‌های توسعه ای این شرکت را شامل تولید واکس مرغوب، برایت استاک، تولید روغن گروه ۲ با استفاده از روش RHC، تولید گریس با همکاری فوکس آلمان، راه‌اندازی خط تولید در سایر کشورها (کنیا، ترکیه، امارات، چین و مالزی) و احداث پالایشگاه روغن پایه در سایت بندرعباس اعلام کرد.
براساس این گزارش، به زودی ۱۰ درصد از سهام شرکت نفت سپاهان در عرضه اولیه وارد بورس اوراق بهادار می‌شود. نماد معاملاتی شرکت نفت سپاهان «شسپا» است و با توجه به احراز تمام شرایط و ضوابط به صورت مستقیم در تابلو اصلی بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد.