گروه بنگاه‌ها- جدیدترین خط تولید شکلات کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در شرکت پارس مینو به بهره‌برداری رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح این خط، با اشاره به تنوعی که در ارائه محصولات این شرکت به وجود خواهد آمد، گفت: تلاش‌ها در راستای توسعه محصولات صادرات محور در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در صنایع مختلف، توسعه صادرات جزء محوری‌ترین برنامه‌ها محسوب خواهد شد، افزود: فعالان اقتصادی باید برای ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیری برای حضور در بازارهای خارجی تلاش کنند.
در ادامه مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان (سهامدار عمده گروه صنعتی مینو) در این مراسم اعلام کرد: این خط در زمره جدیدترین و مجهزترین خطوط تولید شکلات در جهان محسوب می‌شود که برای راه‌اندازی این خط جدید بالغ بر 6 میلیون یورو هزینه ارزی و 22 میلیارد ریال نیز هزینه ریالی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. فرهاد رمضان افزود: با راه‌اندازی این خط جدید، روزانه 20 تن به ظرفیت تولید شکلات این شرکت افزوده
می‌شود.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی این خط آثار مثبتی بر نقدینگی گروه مینو خواهد داشت، تصریح کرد: انتظار داریم سال آینده حدود 25 تا 30 درصد تامین نقدینگی شرکت پارس مینو از این محل افزایش یابد.
مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در ادامه به موضوع لغو تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: با رفع تحریم‌ها و سهولت نقل و انتقال ارز و ماحصل آن سهولت در تامین مواد اولیه، انتظار می‌رود که به مرور شاهد کاهش هزینه‌های تولید و افزایش تولید و صادرات باشیم.
همچنین مدیرعامل شرکت صنعتی پارس مینو اعلام کرد: هدف از راه‌اندازی این خط معرفی محصولات جدید، ایجاد تنوع در سبد مصرفی مشتریان وفادار، ایجاد خودباوری، تولید محصول متناسب با نیاز گروه‌های خاص جامعه و همچنین تقویت برند مینو در جامعه است.
طاهره سخت‌باز یادآور شد: در فاز اول، 11 نوع شکلات جدید با نام تجاری «رتیا» در این شرکت تولید و روانه بازار خواهد شد. به گفته وی با تعویض قالب و برخی تنظیمات، امکان تولید انواع شکلات بر روی این خط وجود
دارد.