مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت‌های سهامی عام به منظور افزایش سرمایه طی 10 ماه سال 92 معادل 179 هزار و 871 میلیارد و 352 میلیون ریال بوده است.
به گزارش «سنا»، مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه در حوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، طی 10 ماهه سال 92 اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام، شامل شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و شرکت‌های فرابورسی و همچنین درخواست صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت و اوراق اجاره کرد.
غلامرضا ابوترابی با بیان مطلب بالا ادامه داد: این مدیریت پس از بررسی درخواست‌های افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام طی ۱۰ ماه سال ۹۲، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۳۴ شرکت اقدام کرده است.
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت‌های سهامی عام به منظور انجام افزایش سرمایه طی ۱۰ ماهه سال ۹۲ معادل
۱۷۹ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال بوده که سهم شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از این مبلغ، به میزان ۱۴۷ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال و شرکت‌های فرابورسی و ثبت شده نزد سازمان به میزان ۳۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال است. وی افزود: بر‌اساس مجوزهای صادره،
۵۵ درصد افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و بقیه از محل سود انباشته، اندوخته‌ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شده‌اند. ابوترابی در پایان تصریح کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری، مجوز انتشار دو اوراق مشارکت به مبلغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و شش اوراق اجاره به مبلغ هشت هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال صادر شد.