گروه بورس- زهرا رحیمی: به‌رغم اجرایی شدن کاهش نرخ سود بانکی، بازار فرابورس روز گذشته همانند بورس دچار نزول شد و با ۳ واحد افت، اولین روز هفته را به پایان برد.معاملات روزگذشته فرابورس درحالی پایان یافت که ۷۱ میلیون و ۸۲۱ هزار برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۲۹ میلیارد و ۹۰۸میلیون ریال در ۲۱ هزار و ۷۸۶ دفعه معامله شد و آیفکس با ۳واحد کاهش نسبت به روز چهارشنبه بر روی عدد ۶/ ۷۷۷ واحد ایستاد.نماد توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بیشترین افزایش قیمت را داشت و بیشترین کاهش قیمت نیز نصیب نماد معاملاتی تسه ۹۲۰۲۲ شد. بیشترین ارزش معاملات به ترتیب با ۲۵۲/۹۱۰ و ۱۵۱/۶۳۰ میلیارد ریال در اختیار نماد ساما۱ و صمپنا قرار گرفت.همچنین بیشترین حجم معاملات به ترتیب با ۹/۷۴۴ میلیون و ۶/۶۲۲ میلیون در اختیار نماد ثتران و دی قرار گرفت.نماد شاوان و شپارس بیشترین تاثیر منفی روی شاخص را داشتند. نماد حسینا در صدر بهترین تقاضا و همچنین در صدر بهترین عرضه قرار گرفت.از سوی دیگر اوراق حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در حدود ۸۴۱ هزار ریال مبادله شد ضمن آنکه با توجه به پایان مدت اعتبار اوراق تسهیلات اردیبهشت ۹۰ در نماد معاملاتی تسه ۹۰۰۲، این نماد معاملاتی در پایان معاملات روز دوشنبه متوقف می‌شود.در مبادلات اوراق با درآمد ثابت هم بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۲۵۲ هزار و ۹۱۰ برگه اجاره سامان تعلق داشت و در بازار ETF هم ۹۴ هزار و ۷۳۹ واحد صندوق قابل معامله اطلس معامله شد.

ورود یک شرکت سرمایه‌گذاری به فرابورس

سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد ۱۰۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت را در بازار سوم فرابورس ایران به فروش برساند.به گزارش روابط‌ عمومی فرابورس ایران، روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه، سهام شرکت سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت که متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است به قیمت پایه هر سهم ۱۱هزار و ۱۸۰ ریال به مزایده گذاشته می‌شود.

این شرکت ۸۵۰ میلیارد ریالی به سرمایه‌گذاری مستقیم یا مشارکت در احداث، توسعه یا تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و خدماتی می‌پردازد و سهام آن قرار است یکجا و نقد یا نقد و اقساط به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله با نرخ ۱۵ درصد عرضه شود.

فروش بلوک پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان

بلوک ۱۹درصدی سهام شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با نماد پترول به قیمت پایه هر سهم ۲۲۵۰ ریال شنبه ۲۷ اردیبهشت در بازار پایه فرابورس فروخته می‌شود. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، شرکت بازرگانی پتروشیمی، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم معادل ۱۹درصد از سهام شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان را به صورت یکجا و شرایطی در بازار پایه عرضه می‌کند.