گروه بنگاه‌های اقتصادی، فاطمه حاج‌علی: تازه‌ترین گزارش عملکرد شرکت‌های سیمان سفید نی‌ریز، هلدینگ خلیج‌فارس، جوشکاب یزد و قند لرستان منتشر شد که به صورت زیر است:

«سنیر» ۲۵ درصد سود محقق کرد

شرکت سیمان سفید نی‌ریز در سه ماه ابتدای سال‌جاری معادل ۲۵ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم دو هزار و ۱۹۹ ریالی خود را به تحقق رساند. براساس آخرین نرخ از اول خردادماه ۹۳ «سنیر» فروش امسال را بیش از ۳۷۸ میلیارد ریال در نظر گرفته که طی فصل بهار از فروش محصولات خود بیش از ۸۴ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. شرکت سود نقدی پیشنهادی هیات مدیره جهت تقسیم بین سهامداران برای سال مالی ۹۳ را به میزان ۷۰ درصد سود خالص پس از کسر مالیات اعلام کرده است.

«فارس» شفاف‌سازی کرد

هلدینگ خلیج‌فارس طی یک اطلاعیه شفاف‌سازی اعلام کرد میزان تولید شرکت‌های زیرمجموعه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سه ماه ابتدای سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال مالی ۹۲ با رشد ۱۶ درصدی همراه بوده است. بدیهی است در صورت تداوم رشد تولید آثار مثبت آن بر سود هر سهم شرکت در آینده اعلام می‌شود. شرکت اعلام کرده تسعیر درآمدهای ارزی به نرخ ارز قابل دسترس در حال بررسی بوده که در این خصوص به محض حصول نتیجه نهایی اطلاعات به بازار منعکس خواهد شد.

شفاف‌سازی یک نماد برقی

شرکت جوشکاب یزد پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۳ را ۵۲۹ ریال افزایش داد.

این شرکت سود هر سهم سال مالی ۹۳ را در نخستین پیش‌بینی مبلغ یک هزار و ۸۶ ریال و اکنون به مبلغ یک هزار و ۶۱۵ ریال تعدیل مثبت داده است. «بکاب» دلایل تعدیل اخیر خود را افزایش فروش در ۶ ماهه دوم سال، افزایش حاشیه سود پیش‌بینی شده به دلیل فروش کالای ساخته شده موجود در انبار و ... عنوان کرده است. این شرکت طی ۶ ماهه منتهی به ۲۹اسفندماه ۹۲ مبلغ یک هزار و چهار ریال سود به ازای هر سهم کار گذاشت. فروش «بکاب» برای سال مالی ۹۳ معادل ۱۰۴ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که طی دوره ۶ ماهه از فروش محصولات خود ۵۷ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

«قلرست» سود ۹۳ را اعلام کرد

شرکت قند لرستان پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۳ را با ۴۷ درصد کاهش نسبت به سال مالی گذشته مبلغ دو هزار و ۶۶۰ ریال اعلام کرده است. این شرکت فروش امسال را بیش از ۶۰۳ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که از رشد ۲۲ درصدی برخوردار است. «قلرست» اعلام کرده که در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۲۴ میلیارد ریال به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین‌ها و در صورت نیاز از محل سود انباشته افزایش دهد.