گروه بورس فلزات ـ قیمت انواع فلز طی مبادلات روز پانزدهم آگوست نسبت به ابتدای ماه کاهش یافت. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، قیمت انواع آلیاژ آلومینیوم، آلومینیوم، مس، قلع و روی طی مبادلات نیمه ماه نسبت به ابتدای ماه با کاهش قیمت مواجه شد این در حالی است که نرخ سرب و نیکل در مبادلات این روز با افزایش قیمت همراه بود.

بنابراین گزارش در تاریخ پانزده آگوست مس با نرخ ۷هزار و ۶۸۱دلار به صورت نقدی خریداری شد، این در حالی است که در ابتدای ماه با نرخ ۷هزار و ۸۷۰دلار خریداری شد که بدین ترتیب نشان دهنده کاهش ۱۸۹دلاری نرخ این فلز طی مدت ذکر شده بود.

همچنین آلومینیوم نیز که خرید نقدی آن طی مدت یاد شده ۵۸دلار کاهش یافته بود، در روز پانزدهم آگوست با قیمت دوهزار و ۴۳۸دلار مورد مبادله قرار گرفت.

براساس این گزارش خرید نقدی روی در پانزدهم آگوست با نرخ ۳هزار و ۲۷۹دلار انجام شد که نسبت به مبادلات نقدی ابتدای ماه با ۱۰۶دلار کاهش همراه بود.

فروش نقدی روی و آلومینیوم در پانزدهم آگوست با قیمت‌های سه هزار و ۲۸۰ و دوهزار و ۴۳۹دلار صورت گرفت.

این گزارش می‌افزاید: نیکل و سرب دو فلزی بودند که طی پانزده روز اخیر رشد قیمت را تجربه کردند، نیکل ۸۰۵ و سرب ۱۱۷دلار رشد قیمت در هر تن را تجربه کردند.

نرخ خرید نقدی نیکل در ۱۵ آگوست ۲۹هزار و ۲۰۰دلار و نرخ خرید نقدی سرب یک‌هزار و ۱۸۵دلار و ۵۰سنت بود.

خرید و فروش سه ماه مس در روز ۱۵‌ آگوست با قیمت ۷هزار و ۶۸۲دلار و ۷هزار و ۷۰۰دلار انجام شد.

آلومینیوم با نرخ دوهزار و ۴۳۹ و دوهزار و ۴۹۰دلار خرید و فروش شد.

این گزارش حاکی است موجودی انواع فلز در انبارهای بورس فلزات لندن آلیاژ آلومینیوم ۶۴هزار و ۶۰۰ تن، آلومینیوم ۶۹۲هزار و ۱۲۵ تن، مس ۱۱۳هزار و ۲۵۰ تن، سرب ۸۵ هزار و ۶۲۵تن، نیکل ۵هزار و ۸۰۸ تن، قلع ۱۰هزار و ۷۵۵ تن و روی ۱۸۱هزار و ۹۲۵ تن بود که از این مقدار ۶۲هزا رو ۳۶۰ تن آلیاژ آلومینیوم، ۶۲۸هزار و ۸۷۵ تن آلومینیوم، ۱۰۸هزار و ۱۵۰ تن مس، ۷۹هزار و ۲۲۵ تن سرب، ۲هزار و ۱۹۶ تن نیکل، ۱۰هزار و ۱۴۵ تن قلع و ۱۴۸هزار و ۲۵۰ تن روی مورد مبادله قرار گرفت.