خبرگزاری فارس- در بورس فلزات امروز تهران، جمعا ۱۰‌هزار و ۳۵۰‌تن انواع فولاد، آلومینیوم، مس و کنسانتره به ارزش ۱۱۷‌میلیارد و ۳۹۶‌میلیون و ۴۹۰‌هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، تالار این بورس در روز چهارشنبه شاهد جمعا ۱۸‌هزار و ۷۳۰‌تن عرضه و در مقابل ۵۵‌هزار و ۱۰‌تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر به انضمام روی بود.

بر اساس این گزارش در گروه محصولات فولادی ۸‌هزار و ۸۶۰‌تن انواع تیرآهن، میلگرد و قراضه‌ فولادی، به ارزش ۳۴‌میلیارد و ۷۰۳‌میلیون و ۷۰۰‌هزار ریال در ۸ رینگ معاملاتی جداگانه به صورت نقد و سلف معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶/۸۵ و ۵۶/۲۹‌درصد از کل بازار را در این روز به خود اختصاص داد.

همچنین، بورس فلزات تهران در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه شاهد داد و ستد ۸۰۰‌تن بیلت و شمش آلومینیومی در ۴ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۲۳‌میلیارد و ۱۴۵‌میلیون و ۸۰‌هزار یال بود که این گروه از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۷۳/۷ و ۷۱/۱۹‌درصد از کل معاملات را از آن خود کرد.

بنابراین گزارش، در روز چهارشنبه، در گروه محصولات مسی نیز ۶۲۰ مس مفتول ساده و ۸ میلیمتری در ۲ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۴۴‌میلیارد و ۶۷۲‌میلیون ریال به صورت نقدی داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۹/۵ و ۰۶/۳۸درصد از کل بازار را از آن خود کرد. همچنین ۷۰‌تن سولفور مولیبدن نیز در گروه کنسانتره مولیبدن در ۷ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۱۴‌میلیارد و ۸۷۵‌میلیون و ۷۱۰‌هزار ریال به صورت نقدی داد و ستد شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۶۸/۰ و ۶۷/۱۲‌درصد از کل معاملات روز چهارشنبه را از آن خود کرد. گفتنی است، در این روز، با وجود عرضه ۶۰‌تن شمش روی با درجه خلوص ۹۹/۹۹‌درصد و ۸۰‌تن تقاضا برای آن به دلیل به توافق نرسیدن عرضه‌کننده و خریدار، در این گروه معاملاتی هیچ‌گونه داد و ستدی صورت نگرفت.