دنیای اقتصاد- پس از بازشماری مجدد آرا هیات‌مدیره به ترتیب آرا اعلام شد و به این ترتیب بانک ملت، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری بهمن، کارگزاری بانک کشاورزی، توسعه معادن روی و ذوب‌آهن اصفهان به عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره و کارگزاری توسعه کشاورزی، سرمایه‌گذاری غدیر و کارگزاری ستاره جنوب به عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره بورس کالای ایران (سهامی عام) انتخاب شدند. ترکیب اعضای هیات‌مدیره «بورس‌کالا» تغییر کرد

گروه بورس فلزات - آزاده حسینی: ترکیب اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس کالای ایران (سهامی عام) تغییر کرد.

محمودرضا خواجه نصیری رییس امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس اوراق بهادار با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: به دلیل مغایرت‌‌هایی که بین نتایج آرا و تعداد حاضران وجود داشت، آرا بازشماری شد.

وی ادامه داد: به دلیل این که آرا در روز مورد نظر توسط سیستم شمارش شده بود این اشتباه به وجود آمد که به همین دلیل هم بازشماری شد و آرای صحیح اعلام شد.

وی ادامه داد: پس از بازشماری نتایج هیات‌مدیره به ترتیب آرا به شرح ذیل اعلام شد:

۱ - بانک ملت

۲ - سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

۳ - فولاد مبارکه

۴ - سرمایه‌گذاری بهمن

۵ - کارگزاری بانک کشاورزی

۶ - توسعه معادن روی

۷ - ذوب‌آهن اصفهان

به عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره و

۱ - کارگزاری توسعه کشاورزی

۲ - سرمایه‌گذاری غدیر

۳ - کارگزاری ستاره جنوب

به عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره بورس کالای ایران (سهامی عام) انتخاب شدند.

خواجه‌نصیری در خصوص معرفی نمایندگان از سوی شرکت‌های مربوطه که به عنوان اعضای هیات‌مدیره انتخاب شدند، اظهار داشت: طبق اساسنامه شرکت سهامی بورس کالای ایران قبل از انتخاب اعضای حقیقی هیات‌مدیره اعم از اصلی و علی‌البدل نامزدهای تصدی این سمت‌ها باید مطابق رویه‌ای که سازمان تعیین می‌کند نزد سازمان ثبت‌نام کرده و اطلاعات لازم را ارائه دهند تا صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی آنها بررسی شده و به تایید سازمان برسد.

وی ادامه داد: نمایندگان اعضای حقوقی هیات‌مدیره باید قبل از قبول سمت حداکثر ۱۰روز پس از انتخاب به سازمان معرفی شده و اطلاعات لازم را ارائه دهند تا صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی آنها بررسی شده و به تایید سازمان برسد. وی افزود: در حال حاضر در حال مکاتبه با شرکت‌های مربوطه برای معرفی نمایندگان آنها هستیم که پس از معرفی نمایندگان صلاحیت آنها طبق آیین‌نامه تایید صلاحیت مدیران بورس‌ها بررسی می‌شود.

وی اظهار داشت: فاکتورهای زیادی در این آیین‌نامه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به فاکتورهایی چون داشتن مدارج علمی، تجارب کاری، عمومی و حرفه‌ای نمایندگان اشاره کرد. وی گفت: مشخص نیست فرآیند تعیین صلاحیت نمایندگان شرکت برای عضویت در هیات‌مدیره چقدر به طول می‌انجامد اما سعی هیات‌مدیره سازمان بر این است که پس از اعلام اسامی نمایندگان خود توسط شرکت‌ها سریع‌تر صلاحیت آنها را مورد بررسی قرار داده و اسامی را اعلام کند.

وی در خصوص بازشماری آرای هیات‌مدیره بورس کالا (سهامی عام) گفت: بازشماری آرا توسط اعضای هیات‌رییسه مجمع و با حضور ناظران سازمان بورس اوراق‌بهادار صورت گرفت.