گروه بورس فلزات- تجارت آهن و فولاد دوبی در سال ۲۰۰۶ نسبت به ۲۰۰۵ افزایش ۵/۳۲درصدی را تجربه کرده که نشان می‌دهد پروژه‌های ساختمانی متعددی در امارات و در کل منطقه در دست اجرا است. طبق گزارشات واصله حدود ۱/۸میلیون تن آهن و فولاد به ارزش ۱/۳۰میلیارد درهم در سال ۲۰۰۶ وارد امارات شده است حال آنکه در سال ۲۰۰۵ میزان این واردات ۶/۶میلیون تن به ارزش ۷/۲۲میلیارد درهم بوده است. این گزارش اضافه می‌کند دلیل افزایش شدید حجم تجارت فولاد بالارفتن فعالیت‌های ساختمانی خصوصا پروژه‌های مسکن، احداث جاده، فرودگاه، پل، خطوط نیرو و مترو بوده است. انتظار می‌رود که در ظرف ۵سال‌ آینده نیز میزان واردات افزایش پیدا کند چون بعضی از این پروژه‌ها در مراحل اول اجرایی هستند. گزارشات نشان می‌دهد که با وجود اینکه دوبی ۳/۶میلیون تن واردات محصولات فولادی به ارزش ۸/۲۲میلارد درهم داشته است حدود ۲/۱میلیون تن به ارزش ۱/۴میلیارد درهم صادرات داشته است.

براساس آمار کشور ترکیه بیشترین صادرات را به دوبی داشته است که ارزش آن ۴میلیارد درهم یا ۵/۱۷درصد از کل، چین ۱/۳میلیارد درهم (۵/۱۳درصد از کل)، هند ۳میلیارد درهم (۱/۱۳درصد)، کره جنوبی ۲/۱میلیارد درهم (۱/۵درصد) و آلمان ۱/۱میلیارد درهم (۹/۴درصد) را به خود اختصاص داده‌اند.

هند بالاترین واردات آهن و فولاد از دوبی را داشته است که ارزش آن ۷/۸۰۵میلیون درهم (۵/۱۹درصد)، پس از آن چین ۴۱۱میلیون درهم (۱۰درصد)، تایوان ۴۰۹میلیون درهم (۹/۹درصد)، اندونزی ۲۴۶میلیون درهم (۶درصد) و پاکستان با ۲۲۳میلیون درهم (۴/۵درصد) قرار دارند. در بخش صادرات مجدد ایران در مرحله نخست با ۷/۵۶۶میلیون درهم (۱۸درصد) و پس از آن هند با ۵/۲۶۳میلیون درهم (۴/۸درصد)، الجزیره با ۲۵۸میلیون درهم (۲/۸درصد)، عراق با ۵/۲۱۱میلیون درهم (۷/۶درصد)، قطر ۲/۱۸۸میلیون درهم (۶درصد) قرار گرفته‌اند.

(یک دلار آمریکا=۶۷/۳درهم امارات) است.