گروه بورس‌فلزات- قیمت انواع محصولات فولادی در بازار‌های جهانی طی مبادلات یک هفته اخیر افزایش یافت. به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایران سینا،‌ کلاف گرم وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F با رشد ۴۰یورویی در هر تن با میانگین نرخ ۵۲۵یورو در هر تن مورد مبادله قرار گرفت.

بنابراین گزارش،‌ کلاف سرد هم از رشد ۷۰یورویی در هر تن طی مبادلات هفته گذشته برخوردار شد این فلز با میانگین هر تن ۶۱۰یورو مبادله شد.

براساس این گزارش، گالوانیزه گرم وارداتی اتحادیه اروپا هم طی مبادلات هفته گذشته ده یورو افزایش یافت و به نرخ ۶۷۵یورو در هر تن رسید.

در بین محصولات وارداتی اتحادیه اروپا قیمت سایر محصولات شامل شمش چدن، آرماتور سیم‌مفتول توری، صفحه نورد به صورت ورق، صفحه نورد دو طرفه بدون تغییر قیمت نسبت به مبادلات هفته گذشته با قیمت هر تن ۲۸۰، ۵۰۰، ۴۳۵،‌ ۴۸۰ و ۵۷۰دلار در هر تن به فروش رسیدند.

این گزارش حاکی است، محصولات اتحادیه اروپایی تحویل به صورت FOB میلگرد تجاری، سیم‌مفتول، سیم‌مفتول کششی هریک به ترتیب با رشد ۲۰، ۶۵ و ۵۵دلاری در هر تن با قیمت ۶۸۰،‌ ۶۸۰ و ۷۰۰دلار در هر تن مبادله شد.

سایر محصولات اتحادیه اروپا که شامل صفحه ضخیم و صفحه متوسط بود اولی بدون تغییر در قیمت با نرخ ۸۹۰دلار در هر تن مبادله شد و صفحه متوسط (۱۰-۳)میلیمتر هم با رشد ۲۷۰دلاری با نرخ ۷۶۰دلار در هر تن مورد مبادله قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید: محصولات صادراتی ترکیه طی یک‌هفته گذشته با کاهش قیمت همراه بود.

بیلت با کاهش ۲۰دلاری در هر تن طی هفته گذشته مواجه شد و با نرخ ۵۴۰دلار در هر تن به فروش رسید.

میلگرد آجدار میلگرد تجاری تحویل به صورت FOB هریک به ترتیب با قیمت ۶۲۰ و ۶۷۰دلار در هر تن مبادله شدند.

سایر محصولات صادراتی ترکیه شامل سیم‌مفتول توری، سیم‌مفتول کششی، کلاف گرم و سرد نیز بدون تغییر در قیمت با نرخ به ترتیب ۶۰۰ و ۶۱۰، ۵۷۰، ۶۳۰ دلار در هر تن مورد مبادله قرار گرفتند.

در بین محصولات صادراتی آمریکای لاتین شمش چدن با رشد ۱۰دلاری در هر تن با نرخ ۳۴۰دلار مبادله شد.

بیلت صادراتی، اسلب فولادی و آرماتور هم با رشد به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰دلاری با قیمت ۵۴۰، ۵۳۰، ۵۵۰دلار مبادله شدند.

محصولات چین هم صفحه استاندارد با کاهش ۱۱۳دلاری در هر تن با نرخ ۴۳۵دلار دادوستد شد.

قیمت‌ پایه محصولات صادراتی جهان کلاف گرم و سرد بدون تغییر قیمت هریک با نرخ ۵۹۱ و ۶۶۹دلار خرید و فروش شدند.

قیمت محصولات کشور‌های CIS نیز در مبادلات هفته گذشته با نوسان همراه به طوری که بیلت صادراتی این کشورها به خاور دور با افت ۱۰دلاری به قیمت ۵۴۰دلار مبادله شد و سیم‌مفتول توری صادراتی کشور‌های CIS به خاور دور با ۳۰دلار رشد به نرخ ۵۸۰دلار در هر تن رسید.