تولید فلزات پایه چین افزایش یافت
گروه بورس‌فلزات- به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از ایران‌سینا طی سه ماه نخست سال 2007میلادی، در مجموع 9میلیون و 265هزار و 244تن فلزات پایه در چین تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد یافت.

بر اساس این گزارش، از ماه ژانویه تا مارس ۲۰۰۷ کل تولید مس چنی با ۲/۴درصد افزایش به ۷۰۱۷۰۰تن رسید که در این میان تولید مس ماه مارس با ۵/۲درصد کاهش سالانه بالغ بر ۲۲۰۰۰۰متریک تن شد.
همچنین در مدت یاد شده در این کشور 58320تن سرب تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 4/1درصد رشد داشت اما میزان تولید سرب در ماه مارس 5درصد کاهش یافت.
این گزارش حاکی است: طی سه ماه اول ۲۰۰۷(ژانویه تا مارس) ۸۶۷۵۰۰تن روی، ۳۶۶۸۴تن قلع و ۳۰۱۶۰تن نیکل در چین تولید که هر کدام نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۰۶ به ترتیب ۴/۲۳درصد، ۶/۲۰درصد و ۹/۲۵درصد رشد داشت.در مدت یادشده ۲۷۷۱۲۰۰تن آلومینیوم در چین تولید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۶/۳۶درصد و نسبت به ماه مارس نیز ۶/۳۷درصد رشد مواجه بود.
این گزارش می‌افزاید: طی سه ماه نخست سال 2007(ژانویه تا مارس) 4274800تن آلومینا در چین تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7/53درصد رشد یافت.