گروه بورس فلزات- قیمت‌های کلاف گرم در بازارهای جهانی برای اولین بار از اوائل ماه دسامبر تاکنون کاهش پیدا کرد اما در آمریکا برای پنجمین بار متوالی افزایش به ثبت رسیده است. قیمت‌های کلاف گرم از ابتدای ماه آوریل هر تن فوب ۶۳۰دلار گزارش شده است که ۸دلار از قیمت‌های دو هفته پیش به میزان ۶۲۲دلار بالاتر ولی ۶۸دلار از اوج آن یعنی ۶۹۸دلار در هر تن در روز ۱۴ژوئیه سال گذشته پایین‌تر است.

چین نیز بعد از دو مرحله ثبت کاهش متوالی مجددا حضور خود را نمایان کرده است. بنا به گزارش قیمت‌ کلاف گرم۴۴۰دلار در هر تن تحویل در محل کارخانه بوده که ۸دلار بالاتر از ۴۳۲دلار قبلی است، اما هنوز ۲۴دلار کمتر از ۴۶۴دلار در هر تن آن در روز ۱۲ژوئن است. در اروپای غربی قیمت‌ها با ۳دلار افزایش به رکود ۶۷۷دلار در هر تن تحویل در محل کارخانه از ۶۷۴دلار دو هفته پیش رسید. اما قیمت‌های صادراتی در جهان پس از ۱۱دسامبر سال گذشته برای اولین بار به ۵۹۱دلار در هر تن فوب صادراتی تنزل پیدا کرد که ۵دلار کمتر از ۵۹۶دلار قبلی و ۱۹دلار کمتر از اوج ۶۱۰دلار در هر تن ۱۲ژوئن بود.

قیمت‌های اعلام شده برای سه نوع قراضه نیز کاهش نشان می‌دهد. قراضه دم قیچی هر تن ۳۱۲دلار اعلام شده است که ۳۱دلار نسبت به دو هفته پیش پایین‌تر است. قیمت قراضه HMS۱ حدود ۲۶۶ دلار در هر تن است که ۲۹ دلار کاهش پیدا کرده است