در هفته گذشته (یکم لغایت پنجم اردیبهشت ماه) در بورس فلزات تهران جمعاً ۳۱هزار و ۲۷۰ تن انواع فولاد، مس و آلومینیوم به ارزش ۴۳۶‌میلیارد و ۷۳‌میلیون و ۹۳۰‌هزار ریال داد‌وستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران ، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعاً ۸۴‌هزار و ۵۴۰ تن عرضه و در مقابل ۵۰هزار و ۷۶۰ تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.

بر اساس این گزارش؛ در هفته مورد بررسی ۲۷‌هزار و ۱۰۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۲۰۳‌میلیارد و۷۶۵میلیون و ۵۷۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۶۶/۸۶ و ۷۳/۴۶‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

درگروه محصولات مسی نیز ۲هزار و ۲۸۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۷۳‌میلیارد و ۵۱۲‌میلیون و ۴۴۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۹/۷ و ۷۹/۳۹ ‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین یک‌هزار و ۸۹۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۵۸‌میلیارد و ۷۹۵‌میلیون و ۹۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۴/۶ و ۴۸/۱۳‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۲۵‌هزار و ۸۵۰ تن به ارزش ۱۹۴‌میلیارد و۷۷۱‌میلیون ریال بصورت سلف و ۵‌هزار و ۴۲۰ تن به ارزش ۲۴۱‌میلیارد و ۳۰۲‌میلیون و ۹۳۰‌هزار ریال بصورت نقدی داد وستد شد.

بر اساس این گزارش؛ آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۸۴‌درصد و از نظر ارزش ۷۴‌درصد کاهش را نشان می دهد.

بر این اساس در هفته مورد بررسی در گروه محصولات کنسانتره و روی هیچگونه‌ معامله‌‌ای انجام نشد.