معدن و توسعه: تولید فولاد خام در جهان در سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه اول سال 2006 حدود 10درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش متال بولتن پیش‌بینی می‌شود که تولید فولاد خام در جهان در سال ۲۰۰۷ به یک میلیارد و ۳۱۴میلیون تن برسد که ۵/۵درصد بیشتر از رقم سال ۲۰۰۶ خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که تولید چدن از طریق کوره بلند به بیش از ۹۳۱میلیون تن برسد. این رقم افزایشی معادل ۵/۶درصد را نسبت به سال ۲۰۰۶ نشان می‌دهد. رقم بالا نتیجه تولید مجتمع‌های فولادسازی کوره بلند/ اکسیژنی است که مورد توجه اکثر فولادسازان جدید است. انتظار می‌رود که تولید از طریق احیای مستقیم نیز به همان نسبت تولید چدن توسط کوره بلندهای جدید در خاورمیانه و آسیا افزایش پیدا کند.
به نظر می‌رسد که از تولید کوره‌های قوسی به دلیل کافی نبودن مواد اولیه کاسته شده است. تقریبا 60میلیون تن از 70میلیون تن افزایش تولید فولاد خام در جهان مربوط به تولید کنندگان آسیایی است. فولادسازان در اتحاد جماهیر شوروی سابق و آمریکای جنوبی نیز نقش بالایی در این افزایش تولید خواهند داشت. نفتا (آمریکا، کانادا و مکزیک) تنها منطقه عمده‌ای است که انتظار می‌رود از میزان تولید آن در سال 2007 کاسته شود.سال گذشته تولید فولاد در 15 کشور اتحادیه اروپا اندکی بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی بود. پیش‌بینی ما برای سال 2007 به بیش از 175میلیون تن رسیده است. دلیل این افزایش تغییر در گرایش در ماه‌های اخیر به سمت بازار است چون دیگر تهدید با ترس از واردات ارزان وجود ندارد.