روابط عمومی شرکت مس- تاجر ارشد خانه تجارت فلزات چین گفت: واردات مس تصفیه شده چین در ماه مه حدود ۱۲۰‌هزار ‌تن برآورد شد که بیش از میزان مورد انتظار بود. حجم واردات مس چین در ماه مه هفته آینده مشخص می‌شود.

این تاجر گفت: تخمین بازار حدود ۵۰هزار تا ۱۰۰هزار ‌تن کمتر بود، زیرا که حجم واردات‌تنها با معاملات ارزی بین LME و SHFE تعیین نمیشود، بلکه باقی‌ماندن تقاضای داخلی روی میزان سابق خود به‌رغم قیمت‌های بالا برای کابل، بخش نیرو و برق‌رسانی نیز موثر است.

وی افزود: معاملات مس LME و SHFE احتمالا زیر فشار کوتاه‌مدتی به علت بازار مالی خشن و نامطمئن موجود، قرار خواهند گرفت. اما به دلیل ذخایر کم و تقاضای بالا قیمت‌های مس بالای ۷هزار دلار خواهند ماند.

مس سه ماه LME در آخرین معامله ۷هزارو ۳۷۵ دلار برای هر‌تن بود.

مدیر‌عامل شرکت معدنکاری استرالیایی Rusina Mining در کنفرانسی صنعتی روز پنج‌شنبه ۷ ژوئن گفت: این شرکت قادر است در پروژه‌هایی با ارزش بیش از ۳/۷۱۴ میلیون دلار در فیلیپین سرمایه‌گذاری کند.

Robert Gregory در هفتمین کنفرانس معدنکاری آسیا و اقیانوسیه در مانیل اظهار داشت: ما به دنبال راهکارها و طرح‌های جدید برای افزایش منافع خود در فیلیپین هستیم. Gregory بیان داشت مهم‌ترین اهداف شرکت، احداث کارخانه حلسازی انباشتهای (heap leach) به ارزش ۳/۵۹۵میلیون دلار در Zambales در شمال‌غربی مانیل است. Heap Leach تکنولوژی است که امکان جداسازی طلا، مس، نقره و دیگر فلزات قیمتی را از سنگ‌های معدنی با عیار کم را با هزینه پایین امکان‌پذیر میسازد.

وی گفت: «این تکنولوژی به ما اجازه میدهد، به جز پلاتین و کرومیت از ذخایر نیکل نیز ارزش افزوده کسب کنیم.»

وی افزود: شریک شرکت در این کارخانه یعنی European Nickel، در ابتدا برای انجام مطالعات امکان سنجی، ۶/۱۱میلیون دلار هزینه خواهد کرد.