بازار جهانی کک به جز در هند و برزیل آرام شده است. به هر حال چین هنوز نفوذ زیادی در بازار و قیمت‌های جهانی آن داشته و در حقیقت توازن عرضه و تقاضای غالب در بازار چین است که قیمت‌های جهانی کک در نهایت فولاد را مشخص می‌کند. چشم‌انداز جهانی سنگ‌آهن و زغال متالورژی نیز نگاه خود را به تحولات بازار این محصولات در چین دوخته است. به نظر می‌رسد توازن مثبت نشان داده شده در پیش‌بینی‌های قبلی برای تجارت دریایی سنگ‌آهن چندان مطلوب نبوده و به دلیل تاخیر در راه‌اندازی چندین پروژه معدنی و تعطیلی احتمالی معادن پرهزینه در چین با مشکلاتی برای تامین این ماده اولیه مهم معدنی مواجه باشیم. بنابراین در آینده با کمبود سنگ‌آهن و گرانی قیمت در بازارهای جهانی روبه‌رو خواهیم شد.

بازار زغال کک‌شو نیز چنین وضعیتی را دارد به طوری که قیمت آن بالاتر رفته و شرایط آن کمتر قابل پیش‌بینی است. پروژه‌های معدنی جدید از مشکلات پرسنلی، تجهیزات و زیربنایی رنج می‌برد. علاوه‌بر این نمی‌توان گفت که آیا تقاضا یا نیاز پنج ساله وارداتی چین قابل توجه یا بسیار پایین خواهد بود. شرکت Rio Tinto دومین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن در جهان است که دارای واحدهای بهره‌برداری در استرالیا، کانادا و برزیل بوده و نیز پروژه‌های در گینه و هند (اوریسا) در دست اجرا دارد.

یکی از دلایل عمده افزایش تقاضا در چین مصرف شدید فولاد در احداث آسمان‌خراش‌ها است حال آنکه هندی‌ها بیشتر علاقه‌مند به مصرف بتون هستند. تیسن کروپ آلمان معتقد است که در ظرف چند سال آینده قیمت‌های سنگ‌آهن تثبیت یافته یا اندکی کاهش خواهد داشت. مدیرعامل یک شرکت فولاد هندی در ایالات اوریسا اظهار داشت که حفظ سنگ‌آهن برای مصارف داخلی و طرح‌های توسعه فولادسازی‌های آن به موضوع داغی تبدیل شده است. به همین دلیل در نهایت هند در آینده به یک واردکننده سنگ‌آهن تبدیل شده و مزیت خود به عنوان یک تولیدکننده فولاد در جهان را از دست خواهد داد. در خصوص زغال‌سنگ در هند باید گفت که این کشور دارای ذخایر زیاد زغال است ولی دارای کیفیت کک شوخی است اگر چه در مواردی آن را با زغال وارداتی مخلوط می‌کنند که به کوره بلندها شارژ می‌شود و بخشی از زغال داخلی نیز صرف تولید آهن اسفنجی می‌شود.

صنعت فولاد هند بیشترین نیاز زغال‌سنگ‌شوی خود را از استرالیا و چین (عمدتا برای ریخته‌گری‌ها) تامین می‌کند. کارشناسان می‌گویند هند برای اجرای طرح‌های توسعه خود باید واحدهای کمک‌رسانی خود را نیز گسترش دهد.

احیا، سنگ‌آهن با گاز طبیعی فقط یک سوم احیا سنگ‌آهن با کک متالورژی گاز آلاینده CO۲ تولید می‌کند. این صبحت‌های نماینده شرکت میدرکس لای رابرت هانز بود که اضافه کرد که به جای تکیه بر هشدارهای محیط زیستی که این روزها بسیار بازار آن داغ است باید روش را ابداع کرد که بتوان آهن اسفنجی (DRI) را جایگزین روش کک متالورژی برای احیا اکسید آهن در مقیاس‌های بزرگتر کرد. شرکت‌ها یا کشورها باید خود را از وابستگی به منابع گاز داخلی یا خرید گاز رها کنند. راه‌حل این مساله ایجاد بازار جهانی گاز طبیعی مایع (LNG) که این امکان را خواهد داد که اکثر نقاط فروش گاز طبیعی منزوی در جهان بتوانند به صورت یک بازار متحده عمل کرده ک اگر نقاط تحویل آن قیمت‌گذاری رقابتی وجود داشته باشد. برای رسیدن به این وضع به ۱۰-۵سال زمان نیاز وجود دارد. ضمنا یک گزینه یعنی روش یک مرحله (One-stop) برای کوره‌های بلند اروپا وجود دارد، سنگ‌آهن برزیل متوسط NG در شمال آفریقا احیا می‌شود و آهن اسفنجی آن برای کوره بلندهای اروپا حمل می‌شود که در آنجا برای هر ۱۰درصد بار میتالزاسیون بهره‌وری را تا ۸درصد افزایش داده و میزان سوخت را تا ۷درصد کاهش خواهد داد.