مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: در نخستین گام برای اجرای طرح جامع فولاد، اجرای ۸ طرح ۸۰۰هزار تنی فولاد در ۸ استان کمتر توسعه‌یافته کشور طی هفته گذشته آغاز شد. محمد رستی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به سیاست‌های دولت در جهت استقرار طرح‌های فولادی در مناطق کمتر توسعه یافته، اظهارداشت: بر این اساس، در طرح جامع فولاد که در دولت جدید مورد بازنگری قرار گرفت، هشت طرح استانی دیده شد که هر کدام به ظرفیت ۸۰۰‌هزار تن در هشت استان مختلف کشور مستقر می‌شوند.

وی یادآور شد: طی هفته گذشته کارهای اجرایی این هشت طرح فولادی در هشت استان کشور شامل میانه، چهارمحال و بختیاری، شادگان در استان خوزستان، نی‌ریز در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، بافق، خراسان جنوبی و خراسان مرکزی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران متوسط زمان در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی طرح‌های فولادی بر اساس طرح جامع فولاد را حدود سه سال و پنج ماه از زمان شروع پروژه ذکر کرد.

وی میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای هشت طرح فولادی در هشت استان کشور را هر کدام ۳۰۰‌میلیارد تومان ذکر کرد که ۲۵‌درصد آن از منابع سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و ۷۵‌درصد مابقی از طریق فاینانس تامین می‌شود.

رستی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی هشت طرح فولادی در نظر گرفته شده در هشت استان کشور، حدود ۴/۶میلیون تن از ظرفیت ۱۷‌میلیون تنی پیش‌بینی شده در طرح جامع فولاد تامین خواهد شد و مابقی از طریق طرح‌های توسعه فولادسازی‌های کنونی و یا از طریق بخش‌خصوصی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد اظهارداشت: هم‌اکنون ۲ واحد جدید فولادسازی مشترک بخش‌خصوصی و دولتی نیز در شهرستان اردکان در حال احداث است که مجموع ظرفیت آن دو، یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تن است.