گروه بورس فلزات- ۳۰۰ تن از محصولات شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) امروز به صورت سلف در بورس فلزات تهران عرضه می‌شود. محسن لک، مدیر فروش و صادرات شرکت آلومینیوم در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد، گفت: این شرکت با توجه به جمیع شرایط موجود در بازار، عرضه سلف را به عنوان اهرمی در حفظ و کاهش قیمت‌ها دوباره آغاز می‌کند.

وی افزود: ایرالکو امروز حدود ۳۰۰ تن از محصولات خالص خود را برای فروش روی تابلو با مکانیزم سلف عرضه می‌کند. لک خاطرنشان کرد: شرکت ایرالکو از سال ۸۳ تاکنون به دلیل مخالفت مدیرعامل شرکت از عرضه محصولات خود به صورت سلف خودداری می‌کرد، اما از امروز عرضه شمش آلومینیوم به صورت سلف آغاز می‌شود.

وی گفت: شرکت ایرالکو سه‌شنبه هر هفته ۳۰۰تن شمش هزار پوندی و چهارشنبه هر هفته ۳۰۰ تن بیلت ۶۰۶۳ را در بورس فلزات تهران عرضه می‌کند.

لک به وضعیت تولید آلومینیوم در ایرالکو اشاره کرد و گفت: تولید شمش آلومینیوم در شرکت آلومینیوم ایران ماهانه ۷هزار و ۶۰۰تن بود، اما به تازگی به دلیل خارج شدن دیگ‌های آلومینیوم از مدار تولید حدود ۲هزار و ۵۰۰تن از تولید ماهانه این شرکت کاسته شده است.

وی اظهار داشت: قیمت شمش آلومینیوم عرضه شده از سوی ایرالکو کیلویی ۳۰۱۰تومان است اما قیمت در بازار غیر رسمی حدود ۳۰۷۰تومان در هر کیلو است.

لک در ادامه افزود: محصولات نقدی و سلف شرکت ایرالکو سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته در بورس فلزات تهران معامله می‌شود.