گروه بورس فلزات - روز یازدهم ژانویه قیمت خرید نقدی انواع فلزات پایه در بورس فلزات لندن نسبت به روزهای قبل اندکی با افزایش قیمت مواجه شد. به‌گزارش خبرنگار ما در سال جدید میلادی کاهش قیمت فلزات تجار را غافلگیر کرد انبارهای LME شاهد موجودی‌های فراوان انواع فلزات بود و با اینکه بسیاری از کارشناسان پایین‌ترین قیمت بعضی از فلزات را از جمله مس، روی و آلومینیوم را برآورد کرده بودند ولی با توجه به همه این موارد مس پایین‌تر از ۵هزار دلار، روی کماکان به مرز ۵هزار دلار نرسیده و آلومینیوم در تلاش برای رسیدن به سطح ۳هزار دلار است.

پس از افت پی در پی قیمت برخی فلزات در بورس لندن بالاخره در روز یازدهم ژانویه قیمت‌ها در بورس فلزات لندن با اندکی رشد روبه‌رو شد. در این روز در مقایسه با نهم ژانویه آلومینیوم، مس، روی، سرب، نیکل و قلع با افزایش قیمت مواجه شدند. به طوری که قیمت خرید آلومینیوم ۲هزار و ۸۷۰ دلار اسید که نسبت به نهم ژانویه ۱۸۸ دلار با افزایش قیمت مواجه شد و قیمت خرید آلومینیوم نیز ۲هزار و ۶۸۲ دلار بود.

همچنین قیمت خرید مس و نیکل به ترتیب در این تاریخ ۵هزار و ۸۰۰ دلار و ۳۵۵هزار و ۲۵۵ دلار بود اما ۳ روز پیش مس ۵هزار و ۵۴۱ دلار و نیکل ۳۲هزار و ۹۰۰ دلار قیمت داشت که به ترتیب ۲۵۹ دلار و ۲هزار و ۳۵۵ دلار افزایش قیمت داشتند.

در حالی که قیمت خرید سرب و روی به ترتیب در تاریخ یازدهم ژانویه از مرز یک هزار و ۶۳۶ دلار و ۳هزار و ۸۹۰ دلار فراتر نرفت و سرب یک‌هزار و ۵۹۶ دلار و روی ۳هزار و ۶۹۹ دلار در نهم ژانویه قیمت باشند که به‌ترتیب ۴۰ دلار و ۱۹۱ دلار با افزایش قیمت مواجه شدند.

همچنین قلع در این تاریخ ۱۰هزار و ۶۵۰ دلار بود که نسبت به نهم ژانویه ۴۷۵ دلار افزایش داشت و قیمت خرید آن در نهم ژانویه ۱۰هزار و ۱۷۵ دلار بود.

قیمت فروش سه ماهه فلزات پایه هم در بورس فلزات لندن با رشد همراه بود. قیمت فروش آلومینیوم و مس به ترتیب در تاریخ یازدهم ژانویه ۲هزار و ۷۶۰ دلار و ۵هزار و ۸۲۰ دلار بود که نسبت به نهم ژانویه آلومینیوم ۱۳۱ دلار و مس ۲۵۰ دلار با افزایش قیمت مواجه شدند.

قیمت فروش سه ماهه این فلزات در تاریخ نهم ژانویه به ترتیب ۲هزار و ۶۲۹ دلار و ۵ هزار و ۵۷۰ دلار بوده است.

قیمت فروش سه ماه سرب در تاریخ یازدهم ژانویه یک‌هزار و ۶۰۲دلار و در نهم همین ماه یک‌هزار و ۵۵۰دلار بوده است که ۵۲دلار با رشد همراه بود.

قیمت فروش سه ماه قلع، نیکل و روی در این تاریخ به ترتیب از مرز ۱۰هزار و ۶۰۰دلار، ۳۳هزار و ۶۵۰دلار و ۳هزار و ۷۸۵دلار فراتر نرفت که قیمت این فلزات در نهم ژانویه به ترتیب ۱۰هزار و ۱۰۵دلار، ۳۱هزار و ۵۰۰دلار و ۳هزار و ۶۳۱دلار رقم خورده بودند که با افزایش ۴۹۵دلاری، ۲هزار و ۱۵۰دلاری و ۱۵۴دلاری مواجه شدند.