قیمت فولاد  چینی پایین آمد

گروه بورس‌‌فلزات- قیمت انواع فولاد چینی در مبادلات ده روز اخیر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌سینا قیمت انواع محصولات چینی بین ۶۰ تا ۲۵۰ یوآن در هر تن پایین آمد.

بنابراین گزارش آرماتور فولادی، در جنوب چین، با نرخ سه هزار و ۴۷۰ یوآن مبادله شد. نرخ افت این فلز نسبت به مبادلات ده روز اخیر ۲۵۰ یوآن کاهش یافت. همچنین سیم مفتول توری با افت ۸۰ یوآنی در هر تن با نرخ سه‌هزار و ۵۶۰یوآن مبادله شد.

کلاف سرد ۵/۰ تا دو میلی‌متری چینی نیز با ۶۰ یوآن کاهش با نرخ ۴هزار و ۹۰۰ یوآن مبادله شد.

کلاف گرم دو میلی‌متری به بالا نیز که از افت ۱۵۰ یوآنی در هر صفحه برخوردار شده بود با نرخ ۴هزار و ۳۵۰ یوآن مورد مباله قرار گرفت.

آرماتور تولید شرق چین نیز در هر تن ۱۰۰ یوآن کاهش یافت و با نرخ سه هزار و ۵۰۰ یوآن دادوستد شد.

سیم مفتول توری تولید شرق چین نیز که در هر تن با ۱۸۰یوآن کاهش مواجه شده بود با حداقل نرخ سه هزار و ۴۲۰ یوآن به فروش رسید.

کلاف سرد ۵/۰ تا ۲میلی‌متری شرق چین نیز با کاهش ۸۰یوآنی مواجه شد و نرخ آن بر روی ۴هزار و ۸۸۰ یوآن بسته شد.

کلاف گرم دو میلی‌متری به بالا که تولید شرق چین است در هر تن ۱۰۰ یوآن کاهش یافت و با نرخ ۴هزار و یکصد یوآن مورد مبادله قرار گرفت.

طی مبادلات ده روز اخیر بیشتر افت قیمت نصیب محصولات چینی شد و سایر محصولات فولادی در بازارهای جهانی تقریبا بدون تغییر قیمت مورد مبادله قرار گرفتند.

از جمله محصولاتی که در بازار جهانی در ده روز اخیر تغییر قیمتی نداشت محصولات فولادی صادراتی کشورهای CIS و صادراتی آمریکای لاتین، صادراتی اروپای غربی و صادراتی ترکیه بود.

براساس این گزارش کلاف سرد ضدزنگ آسیایی دو میلی‌متری گرید ۳۰۴ تحویل به صورت cif از بنادر آسیای شرقی هر تن ۲۵۰ دلار کاهش یافت و با نرخ ۵هزار و یکصد دلار مبادله شد.

قیمت ورق گرم ضدزنگ آسیایی گرید ۳۰۴ تحویل به صورت نیز cif در مبادلات ده روز اخیر ۲۰۰ دلار رشد یافت و به نرخ ۴هزار و ۹۰۰ دلار رسید.

در بین محصولات صادراتی CIS به خاور دور تغییری در قیمت طی مبادلات ده روز گذشته وجود نداشت و بیلت با نرخ ۴۹۵دلار، آرماتور با قیمت ۵۴۰دلار، میلگرد تجاری با نرخ ۴۷۰دلار، سیم مفتولی توری و اسلب هر یک با نرخ ۵۷۰ و ۵۲۰دلار مورد مبادله قرار گرفتند.

همچنین صفحه ضخیم ده تا ۵۰میلی‌متری صادراتی کشورهای CIS به خاور دور نیز بدون تغییر قیمت نسبت به مبادلات هفته قبل با نرخ ۶۵۰دلار مبادله شد.

محصولات وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F نیز بدون تغییر قیمت ماند.

شمش چدن، آرماتور، سیستم مفتول توری، صفحه نورد به صورت نوار ورقی و صفحه نورد دو طرفه، کلاف گرم و سرد و گالوانیزه گرم وارداتی به اتحادیه اروپا هر یک به ترتیب با نرخ ۲۸۰، ۴۹۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۵۹۰، ۴۸۰، ۵۲۰، ۶۰۰یورو مبادله شدند.

کلاف گرم و سرد داخل اتحادیه اروپا هر یک با ۲۰یورو افت قیمت مواجه شدند و با نرخ ۴۸۰ و ۵۴۰ یورو مورد مبادله قرار گرفتند.

کلاف گالوانیزه گرم داخل اتحادیه اروپا نیز با ۳۰یورو رشد قیمت طی مبادلات ده روز اخیر همراه شد و با نرخ ۵۸۰ یورو به فروش رسید.

محصولات صادراتی ترکیه در مبادلات منتهی به سوم تیرماه بدون تغییر نسبت به مبادلات ده روز پیش با نرخ ۵۰۰ دلار بیلت، ۵۸۰ دلار میلگرد آجدار، ۵۹۰ دلار سیم مفتول توری، ۶۰۰ دلار سیم مفتول کششی، ۶۷۰ دلار میلگرد تجاری، ۶۶۰ دلار کلاف گرم، ۷۱۰دلار کلاف سرد و ۸۰۰ دلار کلاف گالوانیزه مورد مبادله قرار گرفتند.