تاسیس یک کارخانه جدید فولاد در امارات

گروه بورس فلزات - شرکت بین‌المللی STAR STEEL بخشی از گروه ETA-ASCON امارات است که در نظر دارد یک کوره قوس الکتریک با ظرفیت ۹۰۰هزار تن احداث کند. هزینه این کارخانه که قرار است با قراضه تغذیه شود یکصد میلیون دلار بوده است و قرار است تا اواسط سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی

شود.

بنا به گفته مقامات شرکت منابع مالی کارخانه تامین و به زودی سفارش تجهیزات آن آغاز خواهد شد. تولیدات این واحد ذوب ۹۰۰هزار تنی بیلت، بلوم و انواع محصولات نیمه نهایی خواهد بود که بخشی از این محصولات نورد و به محصولات نهایی تبدیل و روانه بازار خواهد شد.

برق این کارخانه جدید نیز تامین شده است و شرکت بین‌المللی استاراستیل در نظر دارد ۴۰میلیون دلار برای نصب دو واحد نورد در منطقه آزاد تجاری Hamriyah در شارجه سرمایه‌گذاری کند.

اولین واحد نورد میلگرد ساختمانی ۳۶۰هزار تن آن با بیلت چهارگوش ۱۳۰میلیمتری تغذیه خواهد شد و قرار است اواخر سپتامبر راه‌اندازی گردد.

دومین واحد نورد مقاطع ساختمانی آن با ۲۵۰هزار تن ظرفیت قرار ا‌ست تا پایان سال ۲۰۰۷ یا اوایل ۲۰۰۸ راه‌اندازی شود. محصولات آن تیرآهن بال پهن H-beam تا ۱۴۰میلیمتر و تیرآهن معمولی I-beams تا ۲۵۰میلیمتر خواهد بود که توسط بلوم‌های چهارگوش ۲۵۰-۲۰۰میلیمتر تغذیه خواهد شد.

گروه ETA-ASCON در زمینه‌های تجاری و ساختمانی با درآمد ۳میلیارد دلار فعالیت می‌کند.