تولید فولاد ضدزنگ در جهان افزایش یافت
ایران سینا - انجمن بین‌المللی فولاد ضدزنگ (ISSF) انتظار دارد تولید فولاد خام ضدزنگ جهان در سال 2007 به 8/29میلیون تن برسد که یک افزایش 1/5درصدی نسبت به تولید سال 2006 را نشان می‌دهد.
این نرخ رشد ۱/۵درصدی در بلندمدت موجب عرضه بسیار زیادی می‌شود که در سال ۲۰۰۶ در بسیاری از کشورها روی داد و باعث افزایش موجودی فولاد ضدزنگ شد.
در سال 2006 تولید واقعی فولاد ضدزنگ جهان در مقایسه با سال 2005 با 7/16درصد افزایش به 4/28میلیون تن رسید که این مقدار بیشتر از جبران کاهش تولید سال 2005 (1/1- درصد) است.

هم اکنون آسیا بزرگترین منطقه تولیدکننده فولاد ضدزنگ جهان است که در سال ۲۰۰۶ مجددا بیشترین افزایش تولید فولاد ضدزنگ را داشت. طبق آمار رسیده این مقدار تقریبا ۲۱ درصد کل تولید جهان بود. این انجمن انتظار دارد در سال ۲۰۰۷ تولید با ۱۲درصد رشد به ۹/۱۶میلیون تن برسد.
در سال 2006 تمام کشورهای آسیایی به جز کره‌جنوبی در این رشد سهیم بودند.
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در سال ۲۰۰۷ چین و بعد از آن هند علت اصلی افزایش تولید منطقه آسیا خواهند بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تولید دیگر کشورهای آسیایی به همان میزان قبل و یا حتی با کاهش روبه‌رو شود. طبق اخبار رسیده چین با راه‌اندازی ظرفیت‌های جدید همچنان به افزایش تولید فولاد ضدزنگ ادامه خواهد داد.
این در حالی است که این کشور در سال 2006 بزرگترین تولیدکننده فولاد ضدزنگ جهان بود همچنین انتظار می‌رود در سال جاری تولید در اروپای غربی و آفریقا با 7/2درصد کاهش به 7/9میلیون تن برسد. این کاهش به‌دلیل تنظیم موجودی و واردات بیشتر از آسیا ایجاد خواهد شد. این منطقه در نیمه دوم سال 2005 به اختیار خود تولید را کاهش داد ولی در سال 2006 تولید این منطقه با 4/13درصد افزایش به 10میلیون تن رسید.
در منطقه آمریکای شمالی و جنوبی نیز انتظار می‌رود تولید در سال ۲۰۰۷ با ۴/۳درصد کاهش بالغ بر ۹/۲میلیون تن شود. (در سال ۲۰۰۶ تولید فولاد ضدزنگ این منطقه با ۱۰درصد افزایش به ۳میلیون تن رسید).
همچنین رشد تولید فولاد ضدزنگ اروپای مرکزی و شرقی نیز ادامه خواهد داشت. افزایش قیمت مواد اولیه به‌ویژه نیکل این انجمن را بر آن کرده است که برای مصارف فولاد ضدزنگ، گریدها فریتی را به‌عنوان یک جایگزین اقتصادی و کارآمد ترویج کند.