معدن و توسعه: شرکت نوریلسک نیکل، بزرگترین شرکت معدنی روسیه در نظر دارد با کمک شرکت‌های بی‌اچ‌پی بیلتون و ریوتینتو، دو غول معدنی جهان، در بخش‌های زغال‌سنگ، الماس، سنگ‌آهن و مولیبدنیوم سرمایه‌گذاری کند. به گزارش بلومبرگ، آقای ماکسیم فینسکی نایب رییس اجرای نوریلسک نیکل در مصاحبه با مجله خود شرکت اعلام کرد: شرکت نوریلسک امسال هزینه اکتشافات ژئولویکش را ۲ برابر می‌کند و این مبلغ را به ۵/۴‌میلیارد روبل (۱۸۰‌میلیون‌ دلار) می‌رساند و امیدوار است به‌زودی پروژه‌های مشترکی را به همراه شرکت‌های بی‌اچ‌پی بیلتون و ریوتینتو شروع کند.

وی اظهار داشت: همیشه هدفی بزرگ را دنبال کرده‌ایم مانند پیشرفت و توسعه تکنولوژیکی و سرمایه‌گذاری در تولید فلزاتی که برای شرکت جدید هستند. نوریلسک برنامه‌ریزی کرده است تا پروژه‌های مشترکش را تا سال ۲۰۰۹ آغاز کند.

نوریلسک نیکل هم‌اکنون پیشتاز شرکت‌های معدنی جهانی در استخراج و تولید نیکل و پالادیم است. این شرکت همچنین ششمین تولیدکننده بزرگ پلاتینیوم جهان است. پلاتینیوم به‌عنوان کاتالیزور و نیز در صنعت زیورآلات کاربرد فراوانی دارد. شرکت نوریلسک نیکل روسیه در اواخر دهه ۹۰ میلادی به بخش خصوصی واگذار شد و سال گذشته با فروش ۶/۱۱‌میلیارد ‌دلاری محصولاتش به رکورد ۹۷/۵‌میلیارد‌ دلار سود دست یافت.