گروه بورس کالا - در اجرای مصوبه هیات‌وزیران مبنی‌بر راه‌اندازی بورس فرآورده‌های نفتی تا پایان بهمن‌ماه ۱۳۸۶ و در اولین روز فعالیت بورس فرآورده‌های نفتی، شرکت نفت پاسارگاد با عرضه ۳۵۰۰تن قیر ۷۰/۶۰ در این بازار حضور یافت. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت پاسارگاد، از این پس تولیدات کارخانه‌های قیرسازی تهران، شیراز، اراک، آبادان، بندرعباس و تبریز متعلق به این شرکت از طریق بورس فرآورده‌های نفتی عرضه خواهد شد.

مدیر فروش شرکت پاسارگاد در این باره تاکید کرد:‌ عرضه قیر در بورس فرآورده‌های نفتی و حضور تولیدکنندگان در فضای رقابتی امتیازاتی همچون تخصیص بهینه منابع کشور، کاهش هزینه‌های کنترل و نظارت، شفافیت اقتصادی و اندازه‌گیری صحیح کارآیی، مصرف بهینه قیر و تغییر الگوی مصرف، به کارگیری تکنولوژی‌های جدید و همچنین اجتناب از پیامدهای نامطلوب وجود تفاوت نرخ داخلی و بهای بین‌المللی را که هر ساله موجب می‌شد، مقادیر معتنابهی از تولیدات کشور به طریق قاچاق از کشور خارج شود، در پی خواهد داشت.

بهزاد رضایی‌پور افزود: با تمهیدات اندیشیده‌شده، تمامی مصرف‌کنندگان واقعی قادر خواهند بود کالای موردنیاز خود را از طریق بورس فرآورده‌های نفتی تامین کنند.

وی اظهار امیدواری کرد، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست‌محترم جمهوری در توسعه سایر بخش‌های اقتصادی اعم از تعاونی، خصوصی و عمومی و با اتخاذ سیاست‌های اصولی، شرایط حضور مستمر و قوی شرکت در بازارهای داخلی و منطقه‌ای به گونه‌ای فراهم شود که معاملات قیر شرکت نفت پاسارگاد و سایر فرآورده‌های نفتی در بورس، ملاک و معیار تعیین نرخ این فرآورده در دیگر کشورها باشد.

رضایی‌پور همچنین از تلاش مسوولان و کارکنان بورس کالا و سایر عوامل موثر در جهت راه‌اندازی بورس فرآورده‌های نفتی تقدیر و تشکر کرد.