مرکز ملی مس- شرکت معدنکاری تک کومینکو(Teck Cominco) که پایگاه آن در ونکوور است، با ۷/۶۷‌درصد کاهش در سود فصل چهارم سال ۲۰۰۷ خود نسبت به سود همین فصل در سال ۲۰۰۶ روبه‌رو شد، چنانکه رقم سود آن از ۸۶۶‌میلیون دلار آمریکا به ۲۸۰‌میلیون دلار آمریکا سقوط کرد. دلیل این کاهش پایین آمدن قیمت روی و میزان فروش، افت قیمت زغال‌سنگ و قوی‌تر شدن دلار کانادا اعلام شده است. تک طی بیانیه‌ای گفته است که تعطیلی یک ماهه کارخانه ذوب سرب کیوست در کانادا، پایین آمدن میزان فروش رد داگ در آلاسکا، وقفه‌های تولید در آنتامینا در پرو و کاهش تولید و فروش در معدن مس‌های لند والی کاپر در کانادا نیز در این امر دخیل بوده‌اند.

این بیانیه افزوده است که با این وجود بخشی از این خسارت‌ها با افزایش قیمت‌های سرب و درآمد حاصل از معادن مس از ناحیه اور ریسورسز جبران شده است. کل درآمدها در فصل چهارم سال ۲۰۰۷ از ۰۹/۲بیلیون دلار آمریکا در همین فصل در سال ۲۰۰۶ به ۵۴/۱بیلیون دلار آمریکا تنزل یافت. جریان نقدینگی حاصل از عملیات‌ها در فصل مورد اشاره نسبت به همین فصل در سال پیش از آن نصف شد و از ۲/۱بیلیون دلار به ۵۶۰‌بیلیون دلار سقوط کرد و سود قبل از کسر بهره و مالیات از ۳/۱بیلیون دلار به ۴۲۲ میلیون دلار کاهش یافت. در فصل چهارم سال ۲۰۰۷ تولید روی با ۵/۱۱درصد افزایش به ۱۶۵هزار تن، تولید مس با ۲۰‌درصد افزایش به ۸۴۰۰۰ تن و بازده مولیبدن با ۵/۱۱درصد رشد به ۲۰/۲میلیون پوند رسید. تولید روی تک کومینکو از محل سهم ۵/۲۲درصدی خود در آنتامینا برابر با ۱۰هزار تن در فصل چهارم سال ۲۰۰۷، تولید مس آن معادل ۲۰هزار تن و تولید مولیبدن آن برابر با ۹۹۷۰۰۰ پوند بود. تولید این شرکت از همین محل در فصل چهارم سال ۲۰۰۶ برای روی معادل ۹هزار تن تن، برای مس برابر با ۲۴هزار تن، و برای مولیبدن حدود ۱۳/۱ میلیون پوند بوده بود.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید که آسیاب سنگ خردکن اصلی معدن آنتامینا با مشکلات عملیاتی‌ای روبه‌رو بوده است که منجر به ۱۴ روز تعطیلی در فصل چهارم سال ۲۰۰۷ و ۱۱ روز تعطیلی تاکنون در سال ۲۰۰۸ شده است. معادن کوئبرادا بلانکا و آنداکوللو در شیلی، که در ماه اوت سال گذشته به کنترل تک کومینکو درآمدند، دارای تولید مسی، به ترتیب، برابر با ۲۱۰۰۰ تن و ۵۰۰۰ تن بودند.

ضمنا، بر اساس همین بیانیه، کل سود سالانه تک کومینکو از رقم ۴۳/۲بیلیون دلار در سال ۲۰۰۶ به رقم ۶۲/۱بیلیون دلار تنزل یافت. مجموعه درآمدهای این شرکت از ۵۴/۶بیلیون دلار در سال ۲۰۰۶ به ۳۷/۶بیلیون دلار در سال ۲۰۰۷، سود عملیاتی از ۵۶/۳بیلیون دلار به ۷۴/۲بیلیون دلار و سود قبل از کسر بهره و مالیات از ۸/۳بیلیون دلار به ۶/۲بیلیون دلار سقوط کرد. شرکت تک کومینکو سرب، زغال سنگ و طلا نیز تولید می‌کند.