گروه بورس کالا- در معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران مجموعا ۲۷۵هزار و ۳۸۰تن کالای فلزی و کشاورزی به ارزش ۲تریلیون و ۵۴۸میلیارد و ۲۲۱میلیون و ۳۲۰هزار ریال دادوستد شد که در مقایسه با هفته گذشته از نظر حجم ۳۱۴ و از نظر ارزش معاملات ۲۲۸درصد رشد نشان داد. براساس این گزارش، در طی این هفته در گروه فولاد ۲۶۷هزار و ۹۴۰تن کالا عرضه و ۳۰۲هزار و ۵۷۰تن تقاضا وجود داشت که در نهایت ۲۵۶هزار و ۱۰۰تن کالا با ارزش یک‌تریلیون و ۸۸۵میلیارد و ۹۸۰میلیون و ۸۲۰هزار دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب ۳۸۲ و ۳۷۹درصد رشد داشت.

در گروه آلومینیوم نیز ۲۰هزار و ۱۰تن کالا عرضه شد که در مقابل آن ۲۳هزار و ۲۸۰تن تقاضا وجود داشت. حجم معاملات این گروه ۱۰هزار و ۹۵۰تن بود که در مقایسه با هفته گذشته ۳۴۵درصد افزایش داشت، ارزش این معاملات نیز ۲۸۶میلیارد و ۲۶۴میلیون و ۵۰۰هزار ریال بود که در مقایسه با روز قبل ۳۴۲درصد رشد داشت.

در گروه مس نیز ۵هزار و ۲۰۰تن کالا عرضه شد که در مقابل آن ۵هزار و ۱۶۰تن تقاضا وجود داشت. حجم معاملات مس در این هفته ۳۴درصد کاهش نشان داد، در حالی که ارزش معاملات انجام شده در آن با ۸۹درصد رشد همراه بود که این امر به دلیل افزایش قیمت این کالا در طی هفته گذشته روی داد.

روی نیز تنها ۲۰تن عرضه و ۴۰تن تقاضا داشت که ۲۰تن به فروش رسید. در معاملات این هفته در گروه ذرت یک‌هزار و ۷۰۰تن کالا عرضه شد که در مقابل یک‌هزار و ۴۷۰تن تقاضا داشت. حجم و ارزش معاملات این کالا ۱۰درصد کاهش داشت. گروه جو نیز ۷۶درصد در حجم و ۷۷درصد در ارزش کاهش داشت. در گروه کنجاله‌ها ۳۵۵درصد افزایش حجم و ۳۴۷درصد افزایش ارزش وجود داشت.