سنگ‌آهن در ادامه مسیر رشد قیمت، به بالاترین حد خود در ۲۸‌ماه گذشته رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مطابق خلاصه گزارشی که وب‌سایت ماینینگ منتشر کرده است. قیمت واردات سنگ‌آهن شمال چین با ۱/ ۴ درصد رشد به ۵۰/ ۸۳ دلار در هر تن خشک رسید که بالاترین قیمت طی ۲۸ ماه گذشته (از سپتامبر ۲۰۱۴تا دسامبر ۲۰۱۶) است.

آمار هفته پیش حاکی از رکورد بالاترین قیمت واردات سنگ‌آهن توسط چین در سال ۲۰۱۶ است که به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ مصرف‌کننده مواد خام فولاد‌سازی جهان شناخته می‌شود. همچنین آمار معاملات نشان می‌دهد که در دسامبر ۲۰۱۶چین حدود ۸۹ میلیون تن واردات سنگ‌آهن داشته که نسبت به ماه پیش از آن ۲/ ۳درصد افت داشته است. ارزش واردات سنگ‌آهن چین در دسامبر ۲۰۱۶با میانگین قیمت معیار ۸۰ دلار به بالاترین حد از سپتامبر ۲۰۱۴ افزایش یافت. مجموع واردات سنگ‌آهن چین به‌عنوان تولید‌کننده بیش از نیمی از فولاد جهان، در سال گذشته میلادی برای اولین بار از مرز یک میلیارد تن عبور کرد که ۵/ ۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد پیدا کرده است.

مجموع ارزش محموله‌های سنگ‌آهن در سال ۲۰۱۶ با میانگین قیمت واردات ۵۰/ ۵۶ دلار در هرتن، به ۵۸ میلیارد دلار رسید. همچنین سال گذشته قیمت سنگ‌آهن رشد دو برابری را تجربه کرد. در فوریه ۲۰۱۱ قیمت سنگ‌آهن در صدر رشد قیمت کامودیتی‌های چین به ۱۹۱.۹۰ دلار در هر تن رسید.