گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران از رکورد شکنی تولید شمش در هلدینگ توسعه معادن روی ایران خبر داد و گفت: با تلاش مجموعه دست‌اندرکاران هلدینگ توسعه معادن روی ایران در شرکت‌های تولیدی زیر مجموعه هلدینگ، رکورد تولید بالغ بر ۸۱۹۸ تن شمش روی در شهریور ماه سال جاری در این مجموعه ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ توسعه معادن روی ایران، اردشیر سعد‌محمدی، دستیابی به این رکورد را بی‌سابقه عنوان کرد و افزود: در مقایسه با آمار تولید ماهانه تجمیعی هلدینگ، دستیابی به این حجم از تولید، طی ۶۰ ماه گذشته سابقه نداشته است. وی ادامه داد: استحصال بیش از ۸ هزار تن شمش روی آن هم در شرایط کاهش بی‌سابقه عیار مواد معدنی داخلی و موانع تامین خاک از منابع خارجی، به‌صورت مضاعف بر اهمیت دستیابی به رکورد یاد شده می‌افزاید. سعد‌محمدی یاد‌آور شد: برای نیل به این موفقیت، شرکت‌های «تولید روی بندرعباس» با تولید ۱۲۵۰ تن، «کالسیمین» با تولید ۳۵۹۱ تن و «ذوب‌ روی بافق» با تولید ۱۳۷۴ تن شمش روی که به ترتیب در ۶۰ ماه، ۲۸ ماه و ۱۱ ماه گذشته بی‌سابقه بوده، بیشترین نقش را ایفا کرده‌اند. به گفته وی، همچنین دو شرکت فرآوری مواد معدنی ایران نیز با ۵۷۳ تن تولید، ذوب و روی قشم با ۹۲۲ تن تولید، شرکت ملی سرب و روی ایران با ۴۸۹ تن تولید در شهریور ماه سال جاری با ثبت رکورد تولید پنج ساله همراه شدند.

از سویی شرکت اسید‌سازان با ثبت رکورد ۱۱۸۹۵ تنی در شهریور ۹۶ بیشترین تولید ماهانه را به ثبت رسانید و میزان تولید ماهانه این شرکت با ثبت عدد ۶۲۹۷۹ تن تولید نسبت به رکورد قبلی در ۶ ماهه سال ۹۳ بیش از ۳/ ۱۴ درصد رشد را تجربه کرد.